Sony oficjalnie rezygnuje z E3 2020
Sony potwierdziło wczorajsze plotki - koncern zrezygnował z udziału w tegorocznych targach E3. Zamiast tego firma planuje setki mniejszych wydarzeń, na których będzie promować markę PlayStation.
Popołudniu przecieki, a w nocy oficjalne potwierdzenie. Koncern Sony drugi rok z rzędu rezygnuje z udziału w targach E3. W oświadczeniu złożonym na ręce redakcji serwisu Gamesindustry.biz napisano, że firma „nie sądzi, aby obecna wizja tego wydarzenia była właściwa dla tego, co Sony zaplanowało na ten rok”.

Wygląda na to, że w tym roku Sony postawi na organizację setek mniejszych, ale za to zdecydowanie bardziej skoncentrowanych na kontakcie z klientem wydarzeń. Jak czytamy w oświadczeniu:
W 2020 r. będziemy opierać się na naszej strategii imprez globalnych, uczestnicząc w setkach imprez konsumenckich na całym świecie. Skupimy się na tym, aby fani czuli się częścią rodziny PlayStation i mieli dostęp do ulubionych treści. Mamy fantastyczną linię tytułów na PlayStation 4, a wraz ze zbliżającą się premierą PlayStation 5, z niecierpliwością czekamy na rok świętowania z naszymi fanami.
Oficjalne oświadczenie w sprawie wystosowało również stowarzyszenie ESA, czyli organizator targów E3:
E3 to wyjątkowe wydarzenie prezentujące ludzi, marki i innowacje, które na nowo definiują rozrywkę uwielbianą przez miliardy ludzi na całym świecie. E3 2020 będzie ekscytującym, wysokoenergetycznym wydarzeniem, na które złożą się nowe doświadczenia, partnerzy, przestrzenie wystawowe i aktywności, które zabawią zarówno nowych uczestników, jak i weteranów. Zainteresowanie wystawców naszymi nowymi aktywnościami pomaga w zdobyciu uwagi ze strony marek, które postrzegają E3 jako kluczowe wydarzenie pomagające nawiązać kontakt z fanami gier wideo na całym świecie.
Sony zrezygnowało z udziału w targach E3 już w ubiegłym roku. Było to niemałe zaskoczenie, gdyż firma uczestniczyła w imprezie od pierwszej edycji, zorganizowanej w 1995 roku, i zwyczajowo ujawniała tam najważniejsze informacje związane ze swoimi konsolami i wydawanymi na nie grami. Powodów upatruje w tym, że japoński koncern i kilku innych wydawców (m.in. EA) chętnie doprowadziłoby do przeobrażenia E3 w wydarzenie skoncentrowane na fanach elektronicznej rozrywki, a nie aspektach biznesowych. W zeszłym roku ESA, czyli organizatorzy E3, podjęli w tym kierunku pewne kroki, ale nie były one przekonujące. Potwierdza to jeden z wpisów analityka Daniela Ahmada z firmy Niko Partners, w którym podaje on listę imprez growych z największą liczbą odwiedzających:
Warto też zauważyć, że przez najbliższy miesiąc w Nowym Jorku będzie się odbywać wydarzenie Experience PlayStation, w trakcie którego fani firmy będą świętować 25-lecie marki PlayStation. I choć w zapowiedzi mowa jest jedynie o grach na PS4 i PS VR, niewykluczone, że Sony przygotowało też coś związanego z PS5. Tym bardziej, że według ubiegłorocznych przecieków do ujawnienia nowej konsoli japońskiego koncernu ma dojść właśnie w lutym.