autor: Aleksander Kaczmarek
Sony oficjalnie potwierdza LittleBigPlanet 2
Sackboy powróci i to prawdopodobnie jeszcze tej zimy. W sobotę studio Media Molecule poinformowało za pośrednictwem serwisu Twitter o pracach nad LittleBigPlanet 2. Dzisiaj gra została potwierdzona przez wydawcę – Sony Computer Entertainment Europe. Pojawił się także oficjalny trailer.
Sackboy powróci i to prawdopodobnie jeszcze tej zimy. W sobotę studio Media Molecule poinformowało za pośrednictwem serwisu Twitter o pracach nad LittleBigPlanet 2. Dzisiaj gra została potwierdzona przez wydawcę – Sony Computer Entertainment Europe. Pojawił się także oficjalny trailer.
Choć jeszcze w listopadzie ubiegłego roku Danny Leaver, projektant poziomów w LittleBigPlanet zarzekał się, iż kontynuacja rewelacyjnej gry nigdy nie powstanie, od kilku miesięcy wiadomo, że to nieprawda. Już w marcu informowaliśmy, że wykupione przez koncern Sony studio Media Molecule pracuje nad „dwójką”. Cztery tygodnie później muzyk o pseudonimie Ochre pochwalił się na Twitterze, że sprzedał jedną ze swoich piosenek na potrzeby LBP2. Wątpliwości rozwiał magazyn Game Informer, który w czerwcowym numerze zamieści obszerny artykuł na temat kontynuacji wielkiego przeboju z 2008 roku.
Kiedy do prac nad LittleBigPlanet 2 przyznali się nawet twórcy z Media Molecule, wydawcy nie pozostało nic innego jak tylko oficjalnie zaanonsować grę. W komunikacie wydanym przez Sony Computer Entertainment Europe potwierdzono niemal wszystkie wcześniejsze doniesienia na jej temat.
LBP2 będzie nie tyle kontynuacją, ile ewolucją pierwszej części gry. Przede wszystkim gracze otrzymają nowe i bardziej rozbudowane narzędzia. Umożliwią one nie tylko tworzenie zupełnie nowych, poziomów, ale całych gier i to z różnych gatunków (m.in. rpg, zręcznościowe, strzelaniny, platformówki, wyścigi, strategie czasu rzeczywistego a nawet symulacje kuchenne).
Pojawi się także możliwość ustawiania na planszach Sackbotów, czyli postaci, których zachowanie można będzie zaprogramować, by pomagały lub przeszkadzały Sackboyowi i jego kompanom. Gracze będą mogli tworzyć inteligentne maszyny i pojazdy. Udostępniona zostanie nawet opcja filmowania najciekawszych scen z gry, jako że główny bohater zyska ręczną kamerę.
Po planszach LBP2 Sackboy będzie mógł chodzić, biegać, skakać a nawet wzorem Tarzana, Spider-Mana czy bohatera Bionic Commando) przemieszczać się z użyciem liny i haka. Oprawa graficzna gry zostanie poprawiona w stosunku do „jedynki”. Jeszcze łatwiej będzie publikować stworzone przez siebie poziomy w usłudze PlayStation Network.
Poza możliwością kreowania nowych, bardzo urozmaiconych plansz, LittleBigPlanet 2 zaoferuje rozbudowaną kampanię stworzoną w oparciu o te same narzędzia, które oddane zostaną do dyspozycji graczom. Fabuła gry będzie koncentrować się wokół „kuratorów twórców”, którym zagraża „tajemnicze, olbrzymie, odkurzaczowate coś”.
Według zapewnień wydawcy, LittleBigPlanet 2 będzie w pełni kompatybilne z ponad 2 milionami poziomów stworzonych przez graczy od chwili premiery pierwszej części gry.
Termin wydania kontynuacji przygód Sackboya nie został jeszcze oficjalnie potwierdzony. Serwis Voodoo Extreme dotarł jednak do informacji, z których wynika, że premiery nowego dzieła studia Media Molecule, w wersji na konsolę PlayStation 3, spodziewać się można jeszcze tej zimy.