autor: Szymon Liebert
Sony o restarcie PlayStation Network i rekompensacie dla graczy
Firma Sony stara się z wszelkich sił odzyskać zaufanie graczy po niedawnym wyłączeniu usługi PlayStation Network, która została zaatakowana przez hakerów. Koncern zorganizował konferencję i przedstawił plany dotyczące restartu systemu. Zgodnie z oczekiwaniami, użytkownicy PSN będą mogli liczyć na pewne oferty w ramach rekompensaty.
Firma Sony stara się z wszelkich sił odzyskać zaufanie graczy po niedawnym wyłączeniu usługi PlayStation Network, która została zaatakowana przez hakerów. Koncern zorganizował konferencję i przedstawił plany dotyczące restartu systemu. Zgodnie z oczekiwaniami, użytkownicy PSN będą mogli liczyć na pewne oferty w ramach rekompensaty.
Z wpisu opublikowanego na oficjalnym blogu PlayStation dowiedzieliśmy się, że proces stopniowego przywracania PlayStation Network rozpocznie się w najbliższych dniach. W pierwszej kolejności otrzymamy dostęp do rozgrywki online w grach, komunikacji tekstowej i listy przyjaciół, serwisów multimedialnych oraz nowych zabezpieczeń systemowych.
W tym tygodniu raczej nie będziemy mogli korzystać z PlayStation Store. Na konferencji firma zapewniała, że przywrócenie pełnej wersji usługi potrwa około miesiąca.
Zdaniem japońskiego koncernu nie ma dowodów na to, że dane kart kredytowych klientów wpadły w niepowołane ręce. Mimo tego, firma zobowiązuje się pomóc na szczeblu lokalnym wszystkim osobom, które problem w jakimś stopniu dotknie. Jednocześnie użytkownicy PlayStation Network otrzymają kilka ofert w ramach akcji „Welcome Back”.
Wszyscy użytkownicy PlayStation Network dostaną 30 dni darmowego dostępu do usługi PlayStation Plus. Obecni abonenci PlayStation Plus również zostaną nagrodzeni dodatkowym miesiącem. Oprócz tego, gracze z poszczególnych regionów świata mogą spodziewać się bezpłatnej zawartości – szczegóły zostaną opublikowane niedługo.
Przedstawiciele koncernu wypowiedzi się też na temat incydentu. Hakerzy włamali się do bazy danych zlokalizowanej w San Diego i wykradli dane użytkowników. Po odkryciu tego faktu firma szybko wyłączyła usługi PlayStation Network i Qriocity, a później zaangażowała trzy firmy specjalizujące się w zabezpieczeniach systemów informatycznych.
Współpraca z zewnętrznymi przedsiębiorstwami pozwoliła stworzyć nowe zabezpieczenia przed nieautoryzowanym dostępem do danych. Sony powołało też do życia stanowisko eksperta do spraw bezpieczeństwa. Na blogu PlayStation wymieniono kilka poprawionych technik zabezpieczeń – dodatkowe firewalle, czy lepsze szyfrowanie danych.
To nie koniec walki o bezpieczeństwo. Sony zamierza przenieść wszelkie dane do nowej serwerowni, co planowano od dłuższego czasu. Posiadacze PlayStation 3 będą też musieli zmienić hasła po zalogowaniu się do usługi sieciowej. Późniejszą zmianę hasła będzie można przeprowadzić tylko na tej samej konsoli lub za pośrednictwem emaila z potwierdzeniem.