autor: Bartosz Krawcewicz
Sony nie przestanie inwestować w tytuły single player
Przedstawiciel Sony zapewnia, że firma nie zapomina o graczach preferujących rozgrywkę jednoosobową. Twierdzi, że duża część użytkowników PlayStation woli gry narracyjne od tytułów multiplayerowych, nawet tak popularnych jak np. Fortnite.
Warrick Light, wiceprezes i dyrektor zarządzający w Sony Interactive Entertainment Europe, w rozmowie z magazynem MCVUK powiedział:
Podczas gdy 2018 rok był bez wątpienia wielkim rokiem dla Fortnite, był to również rok, w którym prężnie działaliśmy jako wydawca, skupiając się na naszych ekskluzywnych tytułach, takich jak God of War, Spider-Man, Detroit, czy też tytułach VR jak Astro Bot.
Modne hasła to jedno, a oczekiwania naszych graczy to zupełnie coś innego. Wciąż istnieje duże zapotrzebowanie na gry oferujące najlepszą narrację i oszałamiającą rozgrywkę w trybie dla jednego gracza, o czym świadczy ogromna popularność Spider-Mana i God of War w tegorocznych zestawieniach. Byłem właśnie na rozdaniu nagród Golden Joystick – God of War wygrał pięć!
Trudno dziwić się takim zapewnieniom, gdy niemal każdy większy tytuł dla jednego gracza wydany w tym roku przez Sony odniósł sukces. God of War sprzedał się wyśmienicie i zgarnął jedną z najważniejszych branżowych nagród, a Spider-Man od Insomniac Games, pomimo braku istotnych trofeów na swoim koncie, pod względem liczby nabywców wcale nie wypadł gorzej od Boga Wojny. Detroit: Become Human może i nie osiągnął tyle, co wcześniej wymienione tytuły, jednak nawet on może pochwalić się bardzo wysoką sprzedażą.
Wszystko wskazuje na to, że ten pozytywny trend w najbliższej przyszłości zostanie podtrzymany. W 2019 roku fani gier single player dostaną od Sony dobrze zapowiadające się Days Gone od Bend Studio i Dreams od Media Molecule, a w bliżej nieokreślonej przyszłości także Death Stranding, Ghost of Tsushima i The Last of Us: Part II.