Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 stycznia 2011, 10:52

autor: Adrian Werner

Sony na CES - 60 mln kont na PSN, prototyp gogli 3D

Pisaliśmy już dzisiaj o konferencji Microsoftu na tegorocznym CES. Na tej imprezie nie mogło zabraknąć również firmy Sony, która pochwaliła się wynikami własnego działu konsolowego i uchyliła rąbka tajemnicy odnośnie swoich planów na przyszłość.

Pisaliśmy już dzisiaj o konferencji Microsoftu na tegorocznym CES. Na tej imprezie nie mogło zabraknąć również firmy Sony, która pochwaliła się wynikami własnego działu konsolowego i uchyliła rąbka tajemnicy odnośnie swoich planów na przyszłość.

Sony na CES - 60 mln kont na PSN, prototyp gogli 3D - ilustracja #1

Firma ujawniła, że założono już 60 mln kont użytkowników w usłudze PlayStation Network. Jest bardzo duży wzrost w porównaniu z ogłoszonym na zeszłorocznym CES wynikiem 38 mln. Porównując tę liczbę do 30 mln użytkowników Xbox Live warto jednak pamiętać, że PlayStation Network obejmuje nie tylko PlayStation 3, ale również PSP. Co ciekawe, pomimo dynamicznego rozwoju usługi firma Sony wciąż nie zarabia na tym przedsięwzięciu, choć w tym roku powinno to ulec zmianie m.in. dzięki wzrostowi ilości osób korzystających z płatnej wersji serwisu.

Zawiedli się natomiast ci, którzy oczekiwali ujawnienia PlayStation Phone lub tabletu z logiem Sony. Osoby takie pocieszenia mogą szukać w fakcie, że potwierdzono rozbudowaną strategię przyszłego rozwoju firmy, która ma opierać się na wielu różnych typach urządzeń, w tym tabletach. Wszystkie te przedsięwzięcia korzystać będą z doświadczenia uzyskanego przy tworzeniu marki PlayStation.

Sony na CES - 60 mln kont na PSN, prototyp gogli 3D - ilustracja #2

Jako ciekawostkę warto wspomnieć o prototypie gogli z wbudowanym słuchawkami oraz dającymi efekt trójwymiarowości dwoma wyświetlaczami (po jednym na każde oko). Urządzenie to miałoby pozwolić użytkownikom na pełne zanurzenie się w rzeczywistości gry lub filmu.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej