Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 kwietnia 2024, 19:06

autor: Maciej Gaffke

Sony ma nowy pomysł na walkę z cyberprzemocą. Pomoże w niej specjalne urządzenie

Sony ma pomysł, jak walczyć z cyberprzemocą. W sieci pojawił się nowy patent japońskiego giganta.

Źródło fot. Unsplash / Ben Iwara
i

Gry dostarczają nam bardzo wielu pozytywnych, ale też negatywnych emocji. Szczególnie te drugie mogą doprowadzić do jawnego nękania innych użytkowników. Dlatego też Sony wpadło na pomysł stworzenia urządzenia, które ma skutecznie chronić przed cyberprzemocą.

Na początku kwietnia w serwisie Patentscope pojawił się bardzo ciekawy patent japońskiego giganta – dotyczący go wniosek został złożony we wrześniu 2023 r. – którego nazwę można przetłumaczyć jako „aparat wykrywania nękania”. Firma chce, aby chronił on ofiary prześladowań w wirtualnym świecie.

Jak miałby działać ten aparat? Dołączone grafiki pokazują, że sprzęt będzie składał się m.in. z czujników i gogli analizujących dane biometryczne właściciela (np. bicie serca). Na tej podstawie urządzenie wykryje emocje i określi aktualny stan gracza.

Jedna z grafik pokazujących działanie „aparatu wykrywania nękania” / źródło: Patentscope.
Jedna z grafik pokazujących działanie „aparatu wykrywania nękania” / źródło: Patentscope.

Przykładowo – jeśli dane zebrane podczas rozgrywki, kiedy bawimy się z innymi użytkownikami, wskazywałyby na smutek lub strach po kontakcie z jakimś graczem, Sony może od razu odseparować ofiarę od prześladowcy.

Japończycy zauważają, że obecnie ofiary muszą same zgłosić taki incydent. Przez to wiele incydentów o podobnych wypadkach nigdy nie trafia do wiadomości twórców. Ich zdaniem należy więc zmienić system, aby skutecznie walczyć z przemocą.

Istnieje zapotrzebowanie na metody wykrywania nękania, które nie wymagają od ofiary zgłaszania go. Dzięki temu powinno udać się zmniejszyć odsetek nigdy niezgłaszanych incydentów, a także poprawić zdrowie i bezpieczeństwo użytkowników dzielących wspólne środowisko – możemy przeczytać w opisie patentu.

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej