autor: Krzysztof Bartnik
Sony ma konkretną strategię związaną z PlayStation 3
Sony zdaje się mieć konkretną strategię, która wyprowadzi PlayStation 3 na szczyt rankingu konsol nadchodzącej generacji. Przynajmniej tak wynika z obszernego materiału zamieszczonego na łamach zachodniego serwisu Hollywood Reporter, z którego najciekawsze rzeczy zamieściłem poniżej.
Sony zdaje się mieć konkretną strategię, która wyprowadzi PlayStation 3 na szczyt rankingu konsol nadchodzącej generacji. Przynajmniej tak wynika z obszernego materiału zamieszczonego na łamach zachodniego serwisu Hollywood Reporter, z którego najciekawsze rzeczy zamieściłem poniżej.
Przede wszystkim, cena PlayStation 3 miałaby znaleźć się w przedziale 300-400 USD (1020-1360 PLN), na co największy wpływ będą miały koszta produkcji poszczególnych komponentów tejże platformy. PS3 ma być również sprzedawane w atrakcyjnych zestawach z rozmaitymi filmami, programami telewizyjnymi i - co oczywiste - grami.
Idąc dalej, zainstalowanie Blu-raya w konsoli PlayStation 3 może okazać się strzałem w dziesiątkę. Nowa platforma będzie kosztować 300-400 USD, zaś pierwsze odtwarzacze HD pojawią się na rynku w cenie ok. 1000 USD. Bardzo możliwe, że sporo osób rzuci się na PlayStation 3 właśnie z powodu obecności Blu-ray.
Według źródła autora opisywanego tekstu, korporacja Sony zamierza także w niedługim czasie wypuścić na rynek przenośne urządzenie multimedialne, skupiające się głównie na odtwarzaniu video oraz transferach wybranych materiałów użytkowników do rozmaitych odtwarzaczy czy innych urządzeń (za pomocą Sony Memory Stick).
Cały biznes o nazwie „Sony PlayStation” jest wart około 20 miliardów USD rocznie z 37 miliardów USD, na które wycenia się oddział Sony Entertainment (całe Sony to z kolei 65 miliardów USD rocznie).
Omawiany artykuł znajdziecie pod tym adresem.