Sony jest zadowolone z wyników sprzedaży Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction
PlayStation 3, trzeba przyznać, że nie miała łatwego startu. Rok opóźnienia w stosunku do największego konkurenta i zupełnie niepotrzebne wpadki marketingowców i szefów Sony cały czas sprawiały wrażenie, że japoński koncern nie ma pomysłu na swoją konsolę.
PlayStation 3, trzeba przyznać, że nie miała łatwego startu. Rok opóźnienia w stosunku do największego konkurenta i zupełnie niepotrzebne wpadki marketingowców i szefów Sony cały czas sprawiały wrażenie, że japoński koncern nie ma pomysłu na swoją konsolę. Jednak najgorzej przedstawiała się sprawa z grami, które mogłyby pociągnąć niespecjalnie wysoką sprzedaż nowej platformy. Baza użytkowników Xboxa 360 kilkukrotnie przewyższa, nawet jeszcze w tej chwili, bazę użytkowników PS3, wobec czego zrozumiałym jest, że to właśnie na konsoli Microsoftu skupia się główna uwaga producentów. Ma to swoje odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży na wszelkich top listach, gdzie tytuł pojawiający się jednocześnie na obie platformy, w wersji na Xboxa 360 jest zwykle znacznie wyżej sklasyfikowany.
Jednak nawet w przypadku tytułów przeznaczonych na wyłączność sytuacja nie wygląda zbyt różowo, a samo Sony zdaje się robić dobrą minę do złej gry. Żadna z gier (poza Heavenly Sword) nie przekroczyła w pierwszym miesiącu sprzedaży 100,000 sztuk. Serwis 1UP informuje, że najnowsza odsłona przygód Ratcheta & Clanka w październiku na terenie Ameryki Północnej sprzedała się w ilości 74,500 egzemplarzy. I choć bariera nadal nie została naruszona, to tym razem wynik ten może imponować, gdyż oficjalna premiera gry nastąpiła 30 października.
Dla porównania 1UP przygotowało spis wyników sprzedaży, według danych NPD, podczas premierowego miesiąca poprzednich części Ratcheta & Clanka.
- Ratchet & Clank (4 listopada 2002) – 112,000 sztuk
- Ratchet & Clank: 2 (11 listopada 2003) – 125,000 sztuk
- Ratchet & Clank 3 (3 listopada 2004) – 207,500 sztuk
- Ratchet & Clank: Deadlocked (25 października 2005) – 55,300 sztuk
Jak na dłoni widać, że sprzedaż Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction wygląda lepiej niż przyzwoicie, tym bardziej, że pod koniec roku 2005 ilość użytkowników PlayStation 2 była kilkunastokrotnie razy większa od ilości posiadaczy PlayStation 3 w chwili obecnej.