Sony - dalsze rozliczenia za wyciek danych użytkowników z 2011 roku
Firma Sony zgodziła się na poświęcenie kolejnych 15 milionów dolarów na rekompensaty dla użytkowników, którzy padli ofiarą wielkiego włamania do PlayStation Network w 2011 roku. Japoński gigant ma zaoferować więcej darmowych gier, czasowych subskrypcji na usługę PlayStation Plus i wynagrodzeń pieniężnych.
W 2011 roku doszło do wielkiego włamania do sieci PlayStation Network, w wyniku którego w ręce niepowołanych osób mogły wpaść dane personalne użytkowników konsol firmy Sony (imiona i nazwiska, adresy, a nawet dane kart kredytowych). Japoński gigant zainicjował po tym wydarzeniu akcję Welcome Back, która miała zrekompensować graczom potencjalne straty m.in. darmowymi grami, jednak to nie wystarczyło poszkodowanym. Jeszcze w 2011 roku wobec omawianej spółki wytoczony został pozew, w którym osoby dotknięte włamaniem domagały się dalszych odszkodowań. Po trzech latach udało się zawrzeć porozumienie, na mocy którego Sony ma przeznaczyć jeszcze 15 milionów dolarów na rekompensaty wobec użytkowników, którzy ucierpieli w wyniku omawianego wydarzenia. Aby umowa weszła w życie, musi jeszcze zostać zatwierdzona przez sąd – sesja, podczas której sprawa zostanie rozpatrzona, odbędzie się 1 maja 2015 roku.
Japoński gigant ma ponownie zaoferować wynagrodzenia w postaci m.in. darmowych gier (osiem tytułów na PlayStation 3 i sześć na PlayStation Portable), trzymiesięcznych subskrypcji w usłudze PlayStation Plus, subskrypcji w usłudze Music Unlimited oraz wirtualnej waluty do wykorzystania w grach sieciowych tworzonych przez Sony Online Entertainment. Każdy, kto brał udział w programie Welcome Back, ma otrzymać jeden, wybrany przez siebie „prezent”, natomiast pozostałym poszkodowanym przysługiwałyby dwa podarunki. Osoby, które w wyniku włamania ucierpiały bardziej niż inni (np. na skutek utraty pieniędzy z karty kredytowej), mają szansę dowieść swojej straty i uzyskać bardziej pokaźną rekompensatę pieniężną. Na szczególnie duże odszkodowania mogą liczyć firmy.
W ciągu nadchodzących miesięcy użytkownicy PlayStation Network powinni zacząć otrzymywać wiadomości, za pośrednictwem których będą mogli przedstawić swoje żądania, jeśli chodzi o rekompensatę za włamanie. Niemniej, może się zdarzyć, że nie wszyscy otrzymają odszkodowanie w formie gier, zważywszy na ograniczony „budżet” przeznaczony na wynagrodzenia – jeśli ktoś się nie „załapie”, dostanie tylko miesiąc abonamentu w usłudze PlayStation Plus.