Sony broni wyższej ceny PlayStation Plus: „Pragniemy uczynić PlayStation Plus wspaniałym”
Wiceprezes Sony Interactive Entertainment, Eric Lempel, stwierdził, że niedawny wzrost ceny PS Plus pozwoli podnieść jakość usługi. Przedstawiciel korporacji odniósł się również do oferty Xbox Game Pass.
We wrześniu Sony ogłosiło znaczne – bo aż ok. 30-procentowe – podwyżki cen wszystkich poziomów abonamentu PlayStation Plus. Korporacja nie wdała się wówczas w szczegóły swojej decyzji, ale po fali krytycznych komentarzy do sprawy postanowił odnieść się starszy wiceprezes i szef globalnego marketingu SIE, Eric Lempel.
Abonament PlayStation Plus kupisz tutaj
W wywiadzie dla redakcji Barron’s (via Resetera) przedstawiciel japońskiej korporacji tłumaczy, że podwyżka umotywowana jest chęcią zapewnienia użytkownikom „wspaniałego” PlayStation Plus. Oto co powiedział:
Pragniemy uczynić PlayStation Plus wspaniałym. Po ponownym uruchomieniu i wprowadzeniu systemu poziomów w zeszłym roku wielu konsumentów zauważyło, że PlayStation 5 ma ogromną wartość.
Jak praktycznie każda inna firma na świecie, musieliśmy przyjrzeć się naszym cenom i dostosować je do warunków rynkowych.
Lempel wbił przy okazji szpileczkę konkurencji, podkreślając, że korporacja „od wielu lat” nie zmieniała cen swoich abonamentów na 85% rynków w przeciwieństwie do „innych usług subskrypcyjnych”.
Z przyjemnością mogę powiedzieć, że w przeciwieństwie do wielu innych usług subskrypcyjnych, od wielu lat nie zmienialiśmy cen PlayStation Plus dla 85% krajów świata. Był to tak naprawdę pierwszy raz, kiedy coś z tym zrobiliśmy – dodał.
Lempel został też zapytany, co sądzi o Xbox Game Pass i polityce oferowania w ramach abonamentu tytułów first-party na premierę. Stwierdził, że usługa Sony różni się od tej rozwijanej przez Microsoft. Dodał też, że SIE stawia przede wszystkim na jakość proponowanych gier oraz funkcji, które docenili klienci.
To zależy od tego, co otrzymasz w ramach usługi, jeśli chodzi o rodzaj i jakość gier. Nie mogę komentować tego, co robi konkurencja. Jednak w naszym przypadku zdajemy sobie sprawę, że oferujemy świetnie wyselekcjonowany katalog gier oraz innych funkcji i usług PlayStation Plus. […] To zupełnie inna oferta, ale spodobała się konsumentom. Odkąd wprowadziliśmy te poziomy, 1/3 użytkowników Plusa zdecydowała się na dwa górne poziomy, i jest to więcej, niż się spodziewaliśmy – wyjaśnił.
Warto wspomnieć, że Lempel odniósł się również do prognoz sprzedażowych na najbliższe miesiące, twierdząc, że Sony „spodziewa się jednego z najmocniejszych okresów świątecznych w historii firmy, jeśli chodzi o sprzedaż konsol”.