autor: Artur Falkowski
Sony broni formatu UMD
O tym, że promowany przez Sony format filmów na UMD okazał się niewypałem, dowiedzieliśmy się już na początku roku. Mimo tego Ray Maguire, szef brytyjskiego oddziału Sony twierdzi, że przed filmami na UMD jest jeszcze świetlana przyszłość.
O tym, że promowany przez Sony format filmów na UMD okazał się niewypałem, dowiedzieliśmy się już na początku roku. Mimo tego Ray Maguire, szef brytyjskiego oddziału Sony twierdzi, że przed filmami na UMD jest jeszcze świetlana przyszłość.
Przypominamy, że początkowo format został dobrze przyjęty. Sprzedaż stała na zadowalającym poziomie, a wsparcie najważniejszych hollywoodzkich wydawców zapewniało ciągły napływ nowych tytułów.
Z początkiem tego roku coś zaczęło się psuć. Ludzie woleli oglądać filmy na podłączonym do swoich telewizorów DVD niż na małym ekraniku konsoli PSP. Sprzedaż spadła, co nie obyło się bez odzewu ze strony Hollywood. Co większe firmy zaczęły rezygnować z wydawania swoich filmów na promowanym przez japońskiego producenta nośniku.
Maguire w wywiadzie udzielonym serwisowi MCV stwierdził, że Sony jest bardzo zadowolone z UMD. Jednocześnie przyznał, że filmy pełnometrażowe niezbyt pasują do idei przenośnego centrum rozrywki. Zgodnie z jego wypowiedzią, krótkie filmiki wydawane na PSP sprzedają się dobrze. Dlatego pod tym kątem właśnie należy przemyśleć i opracować nową strategię wydawniczą. Jak przyznał, „wszystko rozchodzi się o odpowiednie przygotowanie oferty, a my to uczynimy”.