Song of Horror - zobacz gameplay z niezależnego survival horroru
Studio Protocol Games opublikowało zapis rozgrywki z gry Song of Horror. Pokierujemy w niej kilkunastoma postaciami, a śmierć którejkolwiek z nich nie zakończy wcale zabawy.
Studio Protocol Games wypuściło nowy materiał video z obiecującego survival horroru zatytułowanego Song of Horror. Materiał zawiera ponad siedmiominutową demonstrację rozgrywki i jej kulminacyjnym momentem jest śmierć kierowanej przez deweloperów postaci. W trakcie zabawy takie wydarzenia wcale nie zakończy jednak rozgrywki. Podczas kampanii otrzymamy bowiem możliwość pokierowania szesnastoma bohaterami i porażkę poniesiemy dopiero wtedy, gdy wszyscy stracą życie.
Centralna postacią kampanii będzie mężczyzna imieniem Daniel Noyer, ale rzadko kiedy przyjdzie nam nim pokierować. Zamiast tego większość czasu spędzimy kontrolując jednego z szesnastu bohaterów powiązanych w jakiś sposób z Noyerem. Wśród tych nieszczęśników znajdą się osoby o różnych historiach i umiejętnościach, ale wszystkie będą zwykłymi ludźmi, a nie wojownikami. Opowieść podzielona zostanie na szesnaście rozdziałów, podczas których będziemy krok po kroku poznawali prawdę o złu dręczącym Daniela.
Pod względem sposoby prezentacji akcji Song of Horror odwołuje się do klasyków gatunku. Nie otrzymamy pełnej kontroli nad kamerą i zamiast tego będzie ona automatycznie podążała za kierowaną postacią, samodzielnie dobierając odpowiednie kąty i perspektywy. Zabawa polegać ma głównie na eksploracji oraz rozwiązywaniu zagadek. Zabraknie tradycyjnego systemu walki, ale pojawią się jednocześnie liczne elementy zręcznościowe, wymuszające uciekanie i ukrywanie się przed zagrożeniami.
W Song of Horror zabraknie ręcznego systemu zapisywania stanu gry. Zamiast tego odbywać się to będzie automatycznie dopiero po ukończeniu rozdziału lub przy wyjściu z gry. Zmusi nas to do radzenia sobie z konsekwencjami własnych błędów, uniemożliwiając załadowanie save’a po śmierci postaci. Zamiast tego, gdy pożegna się z życiem zdecydujemy kogo wysłać jako kolejnego.
Song of Horror powstaje obecnie wyłącznie z myślą o pecetach. Gra wykorzystuje silnik Unreal Engine 4.0. Na razie twórcy nie są jeszcze gotowi podać żadnej, nawet przybliżonej, daty premiery.