autor: Wojciech Mroczek
Sniper 2, pierwszy RPG polskiego studia i inne gry - wiosenna konferencja City Interactive
Zeszłotygodniowa konferencja City Interactive wprowadziła zaproszonych gości w temat wyników finansowych firmy i posłużyła do zaprezentowania aż sześciu tytułów, które stanowią jej nową ofertę. Mowa o World of Mercenaries, Sniper: Ghost Warrior 2, Enemy Front, Combat Wings: The Great Battles of WWII, Alien Fear i nowym projekcie RPG.
Marek Tymiński, prezes City Interactive, osobiście przedstawił zebranym wyniki finansowe osiągnięte przez spółkę. Nic dziwnego – miał się bowiem czym pochwalić. Firma z roku na rok rozszerza działalność otwierając placówki w kolejnych miastach – tak w Polsce jak i za granicą. Studia CI funkcjonują już w Warszawie, Rzeszowie, Bydgoszczy, Katowicach i Poznaniu a także w Londynie oraz Bukareszcie. Spółka otworzyła także swoje biura w Niemczech i Stanach Zjednoczonych. Dynamiczny rozwój to z pewnością w dużej mierze zasługa komercyjnego sukcesu Sniper: Ghost Warrior. Gra sprzedała się już w liczbie około 2,5 milionów egzemplarzy. City Interactive spodziewa się, że dzięki edycjom specjalnym liczbę tę uda się powiększyć jeszcze o kolejny milion. Spółka bardzo optymistycznie podchodzi też do prognoz finansowych w 2012 roku. Tymiński prorokuje, że będzie on jeszcze bardziej udany niż (najlepszy dotychczas) rok 2010, w którym firma osiągnęła zysk rzędu 27 milionów złotych, a z całą pewnością pobije wynik zeszłoroczny (17 milionów).
By móc spodziewać się wysokich zysków, trzeba oczywiście publikować gry. City Interactive pochwaliło się aż sześcioma tytułami, znajdującymi się obecnie w różnych fazach produkcji. Mieliśmy okazję przyjrzeć się każdemu z nich. Gracze najszybciej będą mieli okazję zapoznać się z produkcją World of Mercenaries (PC). Ta darmowa, sieciowa strzelanina już jutro wchodzi w fazę betatestów. Do września będziemy musieli zaczekać natomiast na kontynuację bestselera – Sniper: Ghost Warrior 2 (PC, X360, PS3). O obu tytułach napiszemy obszerniej jeszcze w tym tygodniu.
Potwierdziły się pogłoski, że ojciec sukcesu Wiedźmina, Tomek Gop, po odejściu w zeszłym roku z CD Projekt RED związał się z City Interactive i pracuje nad nowym projektem RPG. W rozmowie z nami zdradził sporo szczegółów, na które nie miał czasu w trakcie oficjalnej prezentacji. Dzięki temu możecie już dziś przeczytać obszerny tekst na ten temat.
Również dzisiaj popołudniu przeczytacie o osadzonej w realiach drugiej wojny światowej grze Enemy Front (PC, X360, PS3). Ta dynamiczna strzelanina, która stawia przede wszystkim na nieskrępowaną niczym akcję, trafi do sklepów dopiero na jesieni. Uczestnikom konferencji zaprezentowano jednak całkiem solidny kawałek rozgrywki. Swoimi wrażeniami podzieli się z Wami Gambrinus.
Wojenne klimaty to również Combat Wings: The Great Battles of WWII (PC, X360, PS3), gra przedstawiająca bitwy z udziałem samolotów z okresu drugiej wojny. Produkcja oferuje dwa tryby rozgrywki – zręcznościowy i powiedzmy, że symulacyjny. W obu samolot przedstawiony jest z perspektywy kamery ustawionej za jego ogonem – o rasowej symulacji trudno więc mówić. Wiele osób mogą rozczarować uproszczenia, jednak większości gra wynagrodzi to efektowną oprawą audiowizualną i ciekawymi scenariuszami. Na nas, szczególne wrażenie zrobił lot prototypowym odrzutowcem nad Londynem podczas ataku rakietami V2.
Na osobną wzmiankę zasługuje to, co z braku lepszego określenia nazwać można choreografią działań lotniczych. Na podniebny taniec – gdyby nie był tak morderczy – można by było patrzeć godzinami. To jak pięknie potrafią w tej grze wyglądać samoloty poruszające się w szyku – trzeba po prostu zobaczyć. Na premierę trzeba będzie niestety zaczekać cierpliwie jeszcze do sierpnia.
Cierpliwości mogło natomiast zabraknąć już tym, którzy czekają na ostatnią z szóstki zapowiedzianych produkcji. Publikacja Alien Fear (PC, X360, PS3) opóźniała się kilkakrotnie a konflikt City Interactive z podwykonawcą, gliwickim studiem The Farm 51, narósł do tego stopnia, że sprawą miał zająć się sąd. Szczęśliwie ten etap mamy już za sobą i gra powinna ukazać się wkrótce.
Będzie to futurystyczny FPS o szybkiej akcji, który jednocześnie ma budować napięcie fabułą utrzymaną w konwencji horroru S-F. Gra w wersji konsolowej trafi do dystrybucji cyfrowej – Xbox Live Arcade i PlayStation Network.