autor: Redakcja GRYOnline.pl
Smoczy turniej w Dragon Ball FighterZ!
Zapraszamy na kolejny turniej Dragon Ball FighterZ. Tym razem z systemem podwójnej eliminacji, rozstawieniem zawodników i streamem przyjaźniejszym dla początkujących fanów bijatyk.
Po dłuższej przerwie znowu wracamy do świata Smoczych kul. Tym razem z nieco wyższymi nagrodami, systemem podwójnej eliminacji i częściowym rozstawieniem na podstawie poprzednich zawodów. Postaramy się też o lepsze wyjaśnianie pojęć podczas streama, żeby początkujący fani bijatyk mogli w pełni zrozumieć, co dzieje się na ekranie. Zapraszamy na Dragon Cup!
Turniej rozgrywany będzie w trybie Ring Match na platformie PC. Wszystkie mecze powinny być założone w lobby „Eastern Europe Arena Match 01” oraz rozgrywane do dwóch wygranych (Best of Three). Zawody wystartują w sobotę 28 kwietnia o godz. 19:00. Nie obejdzie się oczywiście bez nagród; 200zł czeka na zwycięzcę turnieju, a 100zł na gracza, który zajmie drugie miejsce.
Od ćwierćfinałów mecze będą streamowane na Twitchu z komentarzem Macieja „GX_Hiryu” Grabowskiego.
Więcej informacji na tematu turnieju oraz rejestracji znajdziecie poniżej oraz na stronie zawodów w serwisie Toornament.
Chcesz pogadać z naszymi redaktorami? Masz pytania odnośnie turnieju? Wpadnij na naszego Discorda.
1. Turniej rozgrywany będzie w trybie Ring Match na platformie PC.
2. Maksymalna liczba uczestników wynosi 16 graczy.
3. Każdy uczestnik musi posiadać konto na platformie Toornament.
4. Uczestnicy zostaną wybrani według kolejności zgłoszeń 27 kwietnia do godz. 22:00.
5. Zaakceptowani uczestnicy mają obowiązek potwierdzić swój udział 28 kwietnia od godz. 7:00 do 17:00 poprzez użycie opcji Check-in na platformie Toornament (instrukcja na dole strony).
6. Turniej startuje o godz. 19:00, a uczestnicy mają obowiązek pojawienia się na Discordzie o godz. 18:30, żeby umówić się na mecze ze swoimi przeciwnikami.
7. Uczestnicy rozgrywek mają obowiązek zaraportowania wyników spotkań poprzez platformę Toornament.
8. Przebieg poszczególnych faz turnieju:
- 1/8 finałów – start godz. 19:00, zaraportowanie wyników do godz. 19:50
- Ćwierćfinały, półfinały i finał – start godz. 20:00, wszystkie mecze muszą być rozgrywane po kolei i mogą wystartować dopiero po dołączeniu komentatora w roli spektatora.
Najważniejsze terminy
- Początek rejestracji: 24 kwietnia
- Koniec rejestracji: 27 kwietnia godz. 19:00
- Ogłoszenie uczestników: 27 kwietnia godz. 22:00
- Etap Check-in: 28 kwietnia od godz. 7:00 do 17:00
- Start wydarzenia: 28 kwietnia godz. 19:00 (obowiązkowe zgłoszenie na Discordzie do godz. 18:30)
____________________________________________
Rejestracja w serwisie Toornament
Serwis Toornament wymaga założenia własnego konta i nie jest na razie dostępny w naszym ojczystym języku, dlatego przygotowaliśmy dla was prostą instrukcję jego obsługi.
Krok 1
W celu wzięcia udziału w wydarzeniu należy się do niego zapisać przez platformę Toornament. Na początku udaj się na stronę www.toornament.com, a następnie wybierz przycisk “Sign up” w prawym górnym rogu ekranu.
Krok 2
Musisz teraz założyć swoje prywatne konto Toornament, wypełniając widoczny poniżej formularz.
1. Login.
2. Adres e-mail
3. Hasło
4. Kraj pochodzenia
Po wypełnieniu wszystkich pól zaznacz ostatnią z trzech kratek i kliknij przycisk “Sign up”.
Krok 3
Po udanej rejestracji zaloguj się klikając przycisk “Log in” w prawym górnym rogu głównej strony serwisu. Możesz teraz przejść do strony wydarzenia, a następnie wypełnić i wysłać zgłoszenie.
Na początku kliknij przycisk “Register to the tournament”, a wyświetli ci się formularz zgłoszeniowy. Wypełnij dokładnie wszystkie wymagane pola, a następnie zaznacz pole w lewym dolnym rogu i kliknij przycisk “Submit your registration”.
Raportowanie wyników
Platforma Toornament pozwala na raportowanie wyników meczów przez samych graczy. Aby to zrobić, należy zalogować się w serwisie, a następnie wybrać zakładkę „MY MATCHES” (1). Pojawi się wtedy lista wszystkich meczów, do których jesteśmy zapisani. Wystarczy kliknąć na jeden z nich, aby go wybrać (2).
Na ekranie meczu znajdziemy kilka istotnych informacji oraz pól do wypełnienia. Na samej górze znajdują się ksywki graczy lub nazwy zespołów (1). Ich położenie (z prawej lub lewej strony) odpowiada punktacji poniżej, którą należy uzupełnić raportując wynik starcia (2). Oprócz wpisania punktacji należy również zaznaczyć kto wygrał (Win) i kto przegrał (Loss) mecz lub wybrać remis. W przypadku pojedynków BO3 lub BO5 w polu „Notes” należy podać wyniki każdej pojedynczej mapy (3).
Niżej znajduje się przycisk „+Add” (4). Wciśnięcie go spowoduje pojawienie się pola służącego do przesłania screena z wynikami (5). Jeżeli mecz wymaga kilku screenów, wystarczy kilkukrotnie użyć przycisku „Add”. Po uzupełnieniu wszystkich pól i dodaniu screena wciskamy przycisk „Report” (6).