Smartfony odbierają graczy konsolom przenośnym
Liczba osób grających w gry na smartfonach rośnie w lawinowym tempie. Przyczyniają się do tego nie tylko coraz popularniejsze iPhone’y, ale przede wszystkim szeroko dostępne urządzenia działające na bazie systemu Android. Amerykańska firma Interpret LLC przeprowadziła badanie, za sprawą którego podjęła próbę określenia potencjału tego coraz istotniejszego rynku.
Liczba osób grających w gry na smartfonach rośnie w lawinowym tempie. Przyczyniają się do tego nie tylko coraz popularniejsze iPhone’y, ale przede wszystkim szeroko dostępne urządzenia działające na bazie systemu Android. Amerykańska firma Interpret LLC przeprowadziła badanie, za sprawą którego podjęła próbę określenia potencjału tego coraz istotniejszego rynku.
Na bazie ankiety, przeprowadzonej w drugim kwartale 2010 roku na grupie 9 tysięcy mieszkańców Stanów Zjednoczonych w przedziale wiekowym od 12 do 65 lat, firma Interpret LLC dowiodła, że rynek gier przeznaczonych na smartfony przeżywa aktualnie boom, podczas gdy konsole przenośne PSP i Nintendo DS zdołały zaledwie utrzymać pozycję, którą mogły się pochwalić w roku ubiegłym.
Według Interpret LLC, w drugim kwartale 2010 roku w Stanach Zjednoczonych liczba aktywnych graczy, spędzających swój wolny czas wyłącznie przy grach na smartfony kształtowała się na poziomie 12 milionów osób – o 4,6 miliona wyższym, aniżeli w analogicznym okresie 2009 roku. Jednocześnie liczba czynnych osób grających w gry jedynie na konsolach przenośnych PSP i Nintendo DS wzrosła w tym samym czasie zaledwie o pół miliona (z 21 milionów do 21,5 miliona użytkowników).
Co więcej, z raportu podsumowującego badanie wynika, że wzrósł jeszcze jeden istotny czynnik, mianowicie liczba osób grających zarówno na smartfonach, jak i konsolach przenośnych. Wskaźnik ten podskoczył z 3,5 miliona osób do ponad 4,7 miliona. Jednocześnie Interpret LLC dowiedziało się, że aż 27% spośród posiadaczy obu urządzeń, spędzało w drugim kwartale 2010 roku czas przy smartfonie, nie decydując się nawet na pojedyncze uruchomienie konsoli przenośnej.
Ponadto z raportu możemy się dowiedzieć, że we wziętym pod uwagę okresie do grania w gry przeznaczone na telefony komórkowe (w tym smartfony) przyznało się 44% spośród wszystkich użytkowników komórek, PSP oraz Nintendo DS. Jest to rezultat o ponad połowę lepszy od wyniku osiągniętego w analogicznym okresie 2009 roku. W tym samym czasie w gry powstałe na najpopularniejsze konsole przenośne zagrało o 13% mniej osób, niż rok wcześniej.
Firma Interpret LLC upatruje sukcesu smartfonów w tym, że ludzie w coraz większym stopniu przekonują się do gadżetów zapewniających możliwość korzystania z wielu zróżnicowanych funkcji, rezygnując z użytkowania urządzeń wyspecjalizowanych w jednej z nich.