Sleeping Dogs - test na notebooku ASUS R500V
Testujemy grę Sleeping Dogs na notebooku ASUS R500V.
ASUS G75V doskonale poradził sobie z zadaniem udźwignięcia gry Sleeping Dogs. Sprawdźmy więc czy również słabszy z naszych notebooków umożliwia komfortowe zwiedzanie wirtualnego Hong-Kongu.
Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.
MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Procesor: Core 2 Duo 2.4 GHz
Pamięć RAM: 2 GB
Karta grafiki: GeForce 8800 GT
REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Procesor: Quad-core Intel
Pamięć RAM: 4 GB
Karta grafiki: GeForce GTX 560
Jak widać wymagania rekomendowane są duże, ale za to minimalne prezentują się rozsądnie. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS R500V ma procesor Intel Core i5 3210QM 2.5 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M z 2 GB pamięci.
Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768
Zacząłem tradycyjnie od ustawień średnich. Wyniki prawdę mówiąc były sporym zaskoczeniem. Gra ani razu nie zeszła poniżej 50 klatek na sekundę i przez cały czas oferowała pełną płynność rozgrywki, której nie dało się niczego zarzucić.
Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768
Zupełnie inaczej było na ustawieniach wysokich, które okazały się dla R500V zbyt dużym wyzwaniem. Na nich silnik prawie przez cały czas pozostawał poniżej 25 klatek na sekundę. O dziwo nie uniemożliwiało to zabawy, gdyż w Sleeping Dogs animacja w takich wypadkach wcale nie przycina, a zamiast tego zwalnia, więc ma się wrażenie oglądania scen w bullet-time. Mimo to rozegranie w ten sposób całej gry byłoby bardzo męczące.
Podsumowanie
ASUS R500V wypadł przyzwoicie w starciu ze Sleeping Dogs. Ustawienia wysokie wymagają sprzętu o znacznie mocniejszej konfiguracji niż ten notebook, ale już opcje średnie działały bardzo dobrze, a na nich gra wciąż wyglądała imponująco.
Poniżej znajdziecie obrazek pokazujący różnice między poszczególnymi ustawieniami graficznymi. Wyższe opcje w dużej części polegają na efektach, które trudno jest uchwycić na statycznych obrazkach. To co natomiast widać wyraźnie, to ogromna różnica w jakości tekstur świata, co w tych screenach najlepiej ilustrują znaki nad głową głównego bohatera.