Słabe styczniowe wyniki amerykańskiego rynku gier. Modern Warfare 3 nadal bezkonkurencyjny
Dzięki najnowszemu raportowi organizacji NPD poznaliśmy najpopularniejsze tytuły stycznia w Stanach Zjednoczonych. Dowiedzieliśmy się też jak sprzedawały się konsole i akcesoria do nich.
Organizacja analityczna NPD opublikowała raport z wynikami amerykańskiego rynku za styczeń tego roku i niestety nie daje on powodów do optymizmu. Przychody ze sprzedaży gier, konsol i akcesoriów wyniosły łącznie 750,6 milionów dolarów, co stanowi spadek aż o 34 procent w porównaniu z pierwszym miesiącem 2011 roku. W okresie od 1 do 28 stycznia 2012 r. Amerykanie zakupili nowych gier za sumę 379,6 mln dolarów (spadek o 37%). Winą za taki stan rzeczy obarczono brak dużych premier. W pierwszym miesiącu zeszłego roku do sprzedaży trafiły takie przeboje jak Dead Space 2, LittleBigPlanet 2 czy DC Universe Online, podczas gdy w tym roku zabrakło rynkowych debiutów podobnego kalibru.
W minionym miesiącu Amerykanie najchętniej kupowali następujące gry:
# | Gra | Platformy | Wydawca |
1. | Call of Duty: Modern Warfare 3 | 360, PS3, PC | Activision |
2. | Just Dance 3 | Wii, 360, PS3 | Ubisoft |
3. | The Elder Scrolls V: Skyrim | 360, PS3, PC | Bethesda Softworks |
4. | NBA 2K12 | 360, PS3, PS2, PSP, Wii, PC | Take-Two |
5. | Battlefield 3 | 360, PS3, PC | Electronic Arts |
6. | Madden NFL 12 | 360, PS3, Wii, PS2, PSP | Electronic Arts |
7. | Mario Kart 7 | 3DS | Nintendo |
8. | Skylanders: Spyro's Adventure | 360, PS3, Wii, 3DS, PC | Activision |
9. | Zumba Fitness 2 | Wii | Majesco |
10. | Saints Row: The Third | 360, PS3, PC | THQ |
Sprzedaż samych konsol wygenerowała 199,5 mln dolarów przychodu, czyli o 38% mniej niż w styczniu 2011 roku. Najpopularniejszą platformą ponownie okazał się Xbox 360, którego Amerykanie zakupili 270 tysięcy sztuk. Spadek zanotował też segment akcesoriów, który przyniósł 195,2 mln dolarów, czyli o 18% mniej niż w roku ubiegłym.
Warto dodać, że wszystkie powyższe liczby dotyczą jedynie sprzedaży sprzętu oraz nowych gier w wersjach pudełkowych. Nie biorą natomiast pod uwagę pieniędzy, które zarobiono na wypożyczaniu i handlu używanymi egzemplarzami gier, dystrybucji elektronicznej, mikropłatnościach oraz subskrypcjach. Według szacunków NPD te dodatkowe źródła zarobku przyniosły w styczniu łącznie około 350-400 mln dolarów.