Słaba sprzedaż The Darkness II powodem skasowania planowanych DLC
The Darkness II nie osiągnęło oczekiwanych wyników sprzedaży. W rezultacie wydawca gry, czyli 2K Games, podjął decyzję o skasowaniu planowanych dodatków DLC, które miały zaoferować nowe misje fabularne.
Przed premierą gra The Darkness II wzbudzała pewien niepokój wśród fanów marki, głównie za sprawą zmiany dewelopera (odpowiedzialny z część pierwszą zespół Starbreeze zastąpiło studio Digital Extremes). Ostatecznie jednak produkcja okazała się ciekawym FPS-em, który zgromadził pokaźny zestaw pozytywnych recenzji. Niestety, okazuje się, że gracze nie przyjęli ciepło tego projektu i jego wyniki sprzedaży pozostawiają sporo do życzenia. Według najnowszych informacji, grę zakupiło jedynie 540 tysięcy osób. Jak na tytuł wydany na trzy platformy (PC oraz konsole PlayStation 3 i Xbox 360) jest to rozczarowująco niski wynik.
- The Darkness II - strona oficjalna gry
- Wszystkie barwy ciemności - recenzja gry The Darkness II
- The Darkness II - poradnik do gry
Słaba sprzedaż The Darkness II spowodowała, że podjęto decyzję o skasowaniu rozszerzeń DLC. Dodatki miały zaoferować misje, które pod względem fabularnym stanowiłyby kontynuację wydarzeń z kampanii. W planach było również wprowadzenie nowego uzbrojenia i mocy. Firma 2K Games oczekiwała, że gra przekroczy pułap jednego miliona sprzedanych egzemplarzy. Tak się jednak nie stało, więc wydawca uznał, że nie ma sensu inwestować w produkcję DLC.
Powstaje pytanie, jak porażka finansowa The Darkness II wpłynie na szansę wyprodukowania trzeciej części. Plotki o niej krążą od pewnego czasu, ale do tej pory nic nie zostało oficjalnie potwierdzone. Mamy nadzieję, że mimo słabych wyników „dwójki”, włodarze w 2K Games dadzą jednak cyklowi jeszcze jedną szansę.
The Darkness II to kontynuacja gry z 2008 roku, która ukazała się wyłącznie na konsole. Jednocześnie całość zaprojektowano, tak aby znajomość fabuły pierwowzoru nie była wymagana. Gracze ponownie wcielają się Jackiego Estacado – szefa przestępczej rodziny Franchetti, który odziedziczył moc kontrolowania tytułowej Ciemności. Autorzy przygotowali kampanię dla pojedynczego gracza oraz tryb kooperacji dla czterech osób, który opowiada oddzielną historię.