autor: Krzysztof Rudek
Sith Sorcerer – jak grać
Krótki poradnik wprowadzający w tajniki grania Czarnoksiężnikiem Sith.
Czarnoksiężnik Sith to jedna z najpopularniejszych, w chwili obecnej, specjalizacji w grze Star Wars: The Old Republic. Biegając po świecie gry, można spotkać bardzo wielu przedstawicieli tej profesji. Nierzadko widuje się grupy zbierające się na Misje Heroiczne składające się w znakomitej większości z Sorcererów. Skąd bierze się taka popularność tej profesji?
Czarnoksiężnik Sith to klasa bardzo uniwersalna. Zarówno gdy preferujemy rozgrywkę samotną, jak i grupową. Może być healerem lub dystansowym DPS-em i w obu tych specjalizacjach jest świetny. Budując postać w oparciu o Drzewo Corruption, możemy stworzyć najlepszego w mojej opinii healera w Imperium, a przy drzewie Lightning otrzymujemy DPS-a potrafiącego wygenerować naprawdę potworne ilości obrażeń. Oczywiście ze względu na to, że może korzystać tylko z lekkich pancerzy, przeżywalność Czarnoksiężnika bywa dość mizerna, ale jak długo nie musi zbliżać się do przeciwników, tak długo pozostaje żywy. A to bywa dość łatwe. Raz ze względu na to, że Khem Val (pierwszy Towarzysz, jakiego dostajemy) jest naprawdę doskonałym tankiem w zwarciu (o ile pamiętamy o regularnym dozbrajaniu go i pilnowaniu poziomu jego życia w trakcie walki), ze świetnymi możliwościami do aggrowania dużej ilości przeciwników, a dwa ze względu na sporą ilość umiejętności typu ogłuszenie i spowolnienie, jakimi dysponuje Sorcerer (zwłaszcza jako DPS).
Bardzo przydatną umiejętnością, niezależnie od drzewka, w które inwestujemy, jest też Whirlwind, czyli nasz 60-sekundowy Crowd Control, pozwalający na rozprawianie się nawet z grupami twardszych przeciwników. Należy jednak uważać i, jeżeli posiłkujemy się Whirlwindem, robić to na przeciwnikach znajdujących się z dala od Khema, gdyż ma on tendencje do obszarowego aggrowania i rozbijania Crowd Control.
Najważniejsze statystyki
Willpower (Siła Woli)
Endurance (Wytrzymałość)
Najważniejsze Mody
Force Wielder (więcej Endurance niż Willpower)
Resolve (więcej Willpower niż Endurance)
Najważniejsze umiejętności
Force Lightning – ulubiona umiejętność Inkwizytorów. Potężne obrażenia kanałowane w przeciwnika.
Whirlwind – umiejętność typu Crowd Control. Pozwala na unieruchomienie przeciwnika na 60 sekund. Można tego użyć nawet w trakcie walki. Ma 60-sekundowy cooldown.
Jolt – umiejętność typu interrupt. Pozwala na przerwanie umiejętności przeciwnika w trakcie jej rzucania lub kanałowania.
Static Barrier – zwana popularnie „bąbelkiem”. Pozwala na otoczenie siebie lub przeciwnika dość potężnym bąblem energii absorbującym obrażenia. Dodatkowo w każdym drzewku znajdują się umiejętności rozszerzające możliwości Static Barrier.
Purge – zdejmuje z przyjaznego celu dwa debuffy.
Extrication – obniża poziom threatu, jaki generuje cel. Dodatkowo jeżeli cel należy do naszej drużyny zostaje do nas przyciągniety.
Reanimation – umiejętność typu combat ressurection (CR), pozwalająca na wskrzeszanie padłych towarzyszy nawet w trakcie walki. Niezastąpiona w Operacjach.