autor: Marek Grochowski
SimCity Societes przeciwko globalnemu ociepleniu
Problem zanieczyszczenia powietrza i związanego z nim efektu cieplarnianego zatacza ostatnimi czasy coraz szersze kręgi. Nic więc dziwnego, że giganci branży gier wideo starają się poruszać ten temat również w swoich produktach. Za przykład może posłużyć tu zespół Electronic Arts, który wraz z koncernem paliwowym BP zamierza informować swych klientów o konieczności dbania o środowisko.
Problem zanieczyszczenia powietrza i związanego z nim efektu cieplarnianego zatacza ostatnimi czasy coraz szersze kręgi. Nic więc dziwnego, że giganci branży gier wideo starają się poruszać ten temat również w swoich produktach. Za przykład może posłużyć tu zespół Electronic Arts, który wraz z koncernem paliwowym BP zamierza informować swych klientów o konieczności dbania o środowisko.
Polem do propagowania wartości ekologicznych będzie najnowszy projekt „Elektroników”, strategia SimCity Społeczności. W niej to właśnie obejmiemy kontrolę nad wielkim, wirtualnym miastem, gdzie jednym z najważniejszych zadań postawionych przed graczem będzie zapewnienie metropolii odpowiedniego zaplecza energetycznego.
Autorzy pozwolą nam na dużą dowolność w wyborze źródeł napędzających lokalne przedsiębiorstwa czy prywatne posesje. Korzystając z tanich paliw, będziemy musieli liczyć się ze zwiększoną emisją gazów cieplarnianych, co w przyszłości może zaowocować rozmaitymi kataklizmami w postaci długotrwałych upałów i susz. Chcąc żyć w zgodzie z przyrodą, zostaniemy zobligowani do przeznaczenia na swoje inwestycje większej sumy pieniędzy. W zamian za to nasze miasto będzie mogło pochwalić się zasilaniem przy pomocy baterii słonecznych, wiatraków i innych urządzeń zaprojektowanych na potrzeby gry przez grupę BP. Wszystkie te patenty przetestujemy w akcji już za miesiąc, gdyż SimCity Societes zadebiutuje na europejskim rynku 15 listopada 2007.