autor: Radosław Grabowski
Silnika Unreal Engine 3.0 na pewno nie zobaczymy w Final Fantasy XIII
Do niedawna korporacja Square Enix tworzyła swoje gry głównie w oparciu o własne technologie. Jednakże pod koniec stycznia bieżącego roku poinformowano, iż owa dalekowschodnia firma uzyskała licencję na wykorzystanie silnika Unreal Engine 3.0. Od tego momentu ciągle rośnie ilość spekulacji, dotyczących planowanego zastosowania tego potężnego narzędzia przez SE.
Do niedawna korporacja Square Enix tworzyła swoje gry głównie w oparciu o własne technologie. Jednakże pod koniec stycznia bieżącego roku poinformowano, iż owa dalekowschodnia firma uzyskała licencję na wykorzystanie silnika Unreal Engine 3.0. Od tego momentu ciągle rośnie ilość spekulacji, dotyczących planowanego zastosowania tego potężnego narzędzia przez SE.
Taku Murata, który przyczynił się do powstania m.in. Final Fantasy XII, Vargant Story i Final Fantasy Tactics, oświadczył, że UE 3.0 na pewno nie ujrzymy w Final Fantasy XIII na platformie PlayStation 3, gdyż developerzy nadal używają technologii White Engine. Twórca ów dodał, iż przygotowywanie FFXIII opiera się mocno na metodach, wypracowanych przy okazji powstawania dwunastej części "Ostatecznej Fantazji".