Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 29 maja 2011, 11:51

autor: Aleksander Kaczmarek

Silnik z Crysisa 2 w wirtualnych manewrach amerykańskich żołnierzy

Armia Stanów Zjednoczonych wyda 57 milionów dolarów na stworzenie innowacyjnego symulatora pola walki. Projekt o nazwie Dismounted Soldier Training System korzystać będzie z silnika CryEngine 3, znanego chociażby ze strzelaniny Crysis 2. Według zapewnień firmy Intelligent Decisions, amerykańscy żołnierze będą mogli ćwiczyć w wirtualnej rzeczywistości już w przyszłym roku.

Armia Stanów Zjednoczonych wyda 57 milionów dolarów na stworzenie innowacyjnego symulatora pola walki. Projekt o nazwie Dismounted Soldier Training System korzystać będzie z silnika CryEngine 3, znanego chociażby ze strzelaniny Crysis 2. Według zapewnień firmy Intelligent Decisions, amerykańscy żołnierze będą mogli ćwiczyć w wirtualnej rzeczywistości już w przyszłym roku.

Pomysł stworzenia realistycznego symulatora walki na potrzeby wojska nie jest niczym nowym. W przypadku Dismounted Soldier chodzi jednak o kompleksowe rozwiązanie, które oprócz oprogramowania obejmować będzie również odpowiedni sprzęt. Żołnierze mają dysponować m.in. hełmami z wbudowanym wyświetlaczem, słuchawkami i mikrofonem. Do tego dojdą naszpikowane czujnikami atrapy uzbrojenia i mundury, dzięki czemu możliwe będzie odzwierciedlenie naturalnych gestów i ruchów ciała w wirtualnej rzeczywistości. Trening ma się odbywać na specjalnych matach o wymiarach 3x3 metra.

Silnik z Crysisa 2 w wirtualnych manewrach amerykańskich żołnierzy - ilustracja #1

Według zapewnień producenta, Dismounted Soldier Training System pozwoli symulować większość standardowych zadań ofensywnych i defensywnych. Dzięki silnikowi CryEngine 3 żołnierze powinni przy tym odnieść wrażenie prawdziwości wirtualnego świata. Nie zabraknie zmiennych warunków pogodowych, gęstej roślinności, a nawet śladów pozostawianych w trawie czy błocie. Twórcy przykładają także dużą uwagę do wrażeń werbalnych, imitujących nie tylko odgłosy walki, ale również dźwięki poszczególnych pojazdów mechanicznych, a nawet szum wiatru czy śpiew ptaków.

Silnik z Crysisa 2 w wirtualnych manewrach amerykańskich żołnierzy - ilustracja #2

- Możliwości silnika CryEngine pozwalają nam stworzyć najbardziej realistyczną symulację, jaką można sobie wyobrazić. Możemy przenieść żołnierzy do odtworzonych lokacji jak Afganistan czy Irak, będąc w stanie symulować wszystko – od obrazów aż po przestrzenny dźwięk – twierdzi Floyd West z Intelligent Decisions.

W pracach nad projektem uczestniczą również firmy Advanced Simulation Research, AVT Simulation, L-3 Link i RealTime Immersive.