autor: Marek Grochowski
Silnik Unreal Engine 3 wzbogacony o technologię Beast
Szwedzka firma Illuminate Labs podała do wiadomości, że na mocy porozumienia zawartego ze studiem Epic Games stworzona przez nią technologia oświetleniowa o nazwie Beast zostanie zaimplementowana w silniku Unreal Engine 3, zaawansowanym narzędziu graficznym, użytym dotychczas m.in. w Gears of War oraz BioShocku. Podpisując umowę z Amerykanami, skandynawska korporacja weszła automatycznie w partner
Szwedzka firma Illuminate Labs podała do wiadomości, że na mocy porozumienia zawartego ze studiem Epic Games stworzona przez nią technologia oświetleniowa o nazwie Beast zostanie zaimplementowana w silniku Unreal Engine 3, zaawansowanym narzędziu graficznym, użytym dotychczas m.in. w Gears of War oraz BioShocku. Podpisując umowę z Amerykanami, skandynawska korporacja weszła automatycznie w partnerską inicjatywę Integrated Partners Program.
Dzięki temu wszyscy deweloperzy, którzy zakupią od Epica licencję na używanie UE3 z zawartym w nim Beastem, będą mogli korzystać do woli z rozwiązań zaproponowanych przez Szwedów, a tym samym wzbogacać swoje projekty o jeszcze bardziej realistyczne efekty cieni czy też usprawniony rendering typu HDR. Ofercie podlegać będą także te elementy, które Illuminate Labs opracuje w przyszłości.
Do jakości usług wspomnianej firmy przekonali się już tacy producenci, jak BioWare, Crystal Dynamics, Polyphony Digital i oczywiście samo Epic Games. Ponadto do współpracy włączyło się ostatnio także Gearbox Software, które pragnie zaimplementować patenty z Beasta w tworzonej przez siebie strzelaninie Brothers in Arms: Hell's Highway.