Silnik Gamebryo przystosowany do architektury konsoli Nintendo Wii
Producenci gier, mający w swych planach stworzenie tytułu przeznaczonego na konsolę Nintendo Wii, otrzymali kolejne potężne narzędzie mogące ułatwić im takowy developing. Jest nim silnik Gamebryo, wyprodukowany przez kalifornijską firmę Emergent Game Technologies.
Producenci gier, mający w swych planach stworzenie tytułu przeznaczonego na konsolę Nintendo Wii, otrzymali kolejne potężne narzędzie mogące ułatwić im takowy developing. Jest nim silnik Gamebryo, wyprodukowany przez kalifornijską firmę Emergent Game Technologies.
Technologia, specjalnie przystosowana do architektury Nintendo Wii, będzie częścią programu Third Party Tools, zarządzonego przez samo Nintendo. Oddajmy głos prezesowi Emergent Game Technologies, Geoffrey’owi Selzerowi: „Wraz z sukcesem konsoli Nintendo Wii, producenci gier stanęli przed koniecznością tworzenia na platformy znacznie różniące się między sobą. Potrzebują do tego odpowiedniej technologii. Za taką można uznać silnik Gamebryo”.
Silnik Gamebryo wykorzystano do tej pory m.in. w produkcji Sid Meier’s Pirates! oraz Warhammer Online: Age of Reckoning. Stworzono na nim także grę Elder Scrolls IV: Oblivion, wydaną w wersjach na komputery osobiste oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3.