Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 marca 2005, 07:17

Silent Hunter III wpłynął do sklepów

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w dniu wczorajszym pojawiła się w sklepach trzecia odsłona gry Silent Hunter – popularnego symulatora łodzi podwodnych z okresu II wojny światowej. Oczywiście, powyższe tyczy się jak na razie rynku północnoamerykańskiego.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w dniu wczorajszym pojawiła się w sklepach trzecia odsłona gry Silent Hunter – popularnego symulatora łodzi podwodnych z okresu II wojny światowej. Oczywiście, powyższe tyczy się jak na razie rynku północnoamerykańskiego. Rodzimi gracze, jak na razie, muszą uzbroić się w cierpliwość.

Silent Hunter III wpłynął do sklepów - ilustracja #1

Trzecia część znanej i cenionej serii symulacji niemieckich łodzi podwodnych (U-boot) z czasów II Wojny Światowej przynosi kilka zmian. Twórcy postanowili zrobić grę na miarę XXI wieku, która powtórzy sukces pierwszego Silent Huntera z połowy lat 90-tych ubiegłego stulecia.

Zmiany względem poprzednich odsłon widać niemal na każdym kroku. Przede wszystkim w Silent Hunter III zastosowano nowoczesny trójwymiarowy engine graficzny, który w sposób realistyczny generuje otoczenie, w tym: fale morskie, odbicia i refleksy świetlne, dynamicznie zmieniające się warunki atmosferyczne, deszcze, mgły, itp. Dzięki niemu też, podczas rozgrywki, możemy podziwiać starannie przeniesione do świata gry modele rzeczywistych okrętów nawodnych i podwodnych, czy samolotów. Tyczy się to nie tylko zewnętrznego wyglądu poszczególnych jednostek, lecz również ich wnętrza. W pełnym 3D odwzorowano newralgiczne pomieszczenia ówczesnych U-bootów, którymi możemy dowodzić (a są to 4 typy U-bootów w 10 wersjach rozwojowych – typy: II, VII, IX i XXI), w tym: pomieszczenia dowodzenia, radiooperatora, sonaru, kioski okrętów oraz działka przeciwlotnicze i działa okrętowe. Każde urządzenie znajdujące się w tych lokacjach może obsługiwać gracz jako kapitan okrętu, bądź też powierzyć to podwładnym.

Więcej informacji o Silent Hunter III uzyskasz z naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej