autor: Łukasz Szliselman
Shenmue III z mniejszym, ale pełniejszym światem – nowe szczegóły od twórcy serii
Yu Suzuki, ojciec serii Shenmue, zdradził, że trzecia część ma oferować mniejszy świat niż „dwójka”, ale za to bardziej szczegółowy. Nowa gra ma wrócić do korzeni serii tak bardzo jak to tylko możliwe, a więc możemy liczyć na niezmącony zachodnimi wpływami orientalny klimat.
Yu Suzuki zdradził kilka świeżych informacji na temat swojego nadchodzącego projektu Shenmue III na łamach serwisu Famitsu. Wiemy już, że odpowiedzialność za przygotowanie gry spadnie na japońskie studio Neilo, którego założyciel, Takeshi Hirai, był głównym programistą pierwszego Shenmue, których przedstawiono pokrótce na Kickstarterze. Ojciec serii zbiera wokół siebie również innych kluczowych współtwórców pierwowzoru. Dla pana Suzuki ważnym elementem gry jest zachowanie jej orientalnego charakteru, dlatego też nie zdecydował się na współpracę z zachodnim dystrybutorem. Oryginalne Shenmue i Shenmue II zostały wypuszczone przez firmę Sega, która teraz przekazała Yu Suzukiemu pełną swobodę przy tworzeniu trzeciej części. Nie jest do końca jasne, jakie powiązania wciąż istnieją pomiędzy omawianym tytułem a jego dotychczasowym wydawcą, ale wiemy, że rolę opiekuna produkcji tym razem przejęło Sony.
Odnośnie zawartości, fabuła Shenmue III zacznie się dokładnie tam, gdzie pożegnała się z nami poprzednia część. Dla osób, które nigdy nie miały do czynienia z marką, a chciałyby zasmakować we wschodnich klimatach, przygotowany zostanie filmowy skrót wcześniejszych przygód Ryo Hazukiego. „Trójka” ma oferować nieco mniejszy, ale za to bardziej szczegółowy świat niż Shenmue II. Zamieszkujący go NPC-e mają być zajęci swoimi codzinnymi sprawami i odpowiednio reagować na poczynania gracza. Przypominamy też, że od strony technicznej gra będzie napędzana przez Unreal Engine 4. Yu Suzuki potwierdził również nieprędką premierę gry – przy dobrych wiatrach Shenmue III ma się ukazać pod koniec 2017 roku. W momencie publikacji newsa stan zbiórki społecznościowej na Kickstarterze wynosił niemal 3,3 mln dolarów.