autor: Szymon Liebert
Shadowgate w nowych szatach – ruszyła akcja na Kickstarterze
Twórcy gry Shadowgate chcą stworzyć jej współczesną wersję. Na przypomnienie legendy przygodówek potrzeba 120 tysięcy dolarów. Dorzucicie parę groszy na Kickstarterze?
- Na stworzenie nowej wersji gry potrzeba 120 tysięcy dolarów
- Pełną wersję produkcji otrzymamy już przy wpłacie 10 dolarów
- Za nową grę odpowiadają twórcy pierwowzoru z 1987 roku
Kultowa przygodówka Shadowgate może powrócić w nowych szatach – tego przynajmniej chcą deweloperzy ze studia Zojoi, którzy poprosili fanów o pieniądze na nową wersję gry na Kickstarterze. Jeśli uda się zebrać 120 tysięcy dolarów, ruszą prace nad świeżym podejściem do produkcji wydanej po raz pierwszy w 1987 roku na Macintoshu. Jest to bardzo prawdopodobne, bo akcja cieszy się zainteresowaniem.
Sławę Shadowgate chcą przywrócić twórcy pierwowzoru, czyli David Marsh oraz Karl Roelofs. Nie jest to zwykła konwersja, a raczej zbudowanie czegoś nowego na bazie gry z 1987 roku. Na pewno zobaczymy w niej nowe funkcje, wyzwania i pomysły. Nie zmienią się za to sposób ukazania rozgrywki (perspektywa pierwszoosobowa) oraz miejsce akcji (tytułowy zamek). Produkcja pozostanie też mroczna i wymagająca.
O Shadowgate wspominamy w Przeglądzie Kickstarterów, gdzie znajdziecie informacje o akcjach dotyczących gier Star Citizen, M.O.R.E., Interstellar Marines: Prologue.
Na Kickstarterze deweloperzy opisali oczywiście bardziej szczegółowo swoje plany. W nowym Shadowgate znajdziemy 60 ładnie animowanych pomieszczeń, sporo zagadek, interfejs oparty na komendach, zaklęcia, ścieżkę dźwiękową napisaną przez Richa Douglasa i wiele innych elementów. Gra ma docelowo trafić na komputery PC i Mac oraz urządzenia mobilne, a konkretniej tablety z systemami iOS lub Android.
Shadowgate zadebiutował w 1987 roku na komputerach Macintosh i później został przeniesiony na wiele innych platform (np. konsolę NES). Gra rozgrywa się w tytułowym zamku, należącym do złego czarnoksiężnika. Zadaniem gracza jest powstrzymanie go przed przyzwaniem piekielnego demona. Produkcja wyróżniała się pierwszoosobowym ukazaniem akcji, interfejsem, wysokim poziomem trudności i klimatem.