Serwis Raptr zostanie zamknięty 30 września
Dennis “Thresh” Fong ogłosił, że jego dzieło, Raptr, serwis społecznościowy i aplikacja dla graczy, zostanie zamknięte. Do 30 września wszyscy użytkownicy mają czas, by zapisać swoje zgromadzone na portalu dane.
Kojarzycie jeszcze serwis Raptr? Jest to funkcjonujący od 2008 roku portal dla graczy, zarówno „pecetowych”, jak i konsolowych, dzięki któremu można śledzić osiągnięcia oraz aktywność w poszczególnych produkcjach, mierzyć ilość czasu spędzonego przy nich, a z pomocą specjalnej aplikacji również nagrywać i publikować swoje gameplaye. U szczytu popularności Raptr miał nawet 22 miliony użytkowników i współpracował z firmą AMD podczas tworzenia programu AMD Gaming Evolved App, który, podobnie jak Nvidia GeForce Experience, służył do dopasowywania ustawień grafiki danych gier pod posiadanego przez nas komputera (przestał być on oficjalnie wspierany w 2016 roku). Niestety, wszystko się kiedyś kończy. Jak ogłosił współtwórca i właściciel Raptr, Dennis “Thresh” Fong, serwis zostanie zamknięty 30 września bieżącego roku.
Nie oznacza to jednak, że wszystkie dane przechowywane w Raptr całkowicie znikną. Osoby posiadające konto w serwisie mają czas do końca miesiąca, by zapisać swoje osiągnięcia. Jak to zrobić? Wystarczy zalogować się na Raptr, wejść na swoje konto i kliknąć w ten link. W razie wystąpienia problemów, pytań i wątpliwości, należy kierować się bezpośrednio do pomocy technicznej serwisu.
W pożegnalnej wiadomości Fong dziękuje wszystkim użytkownikom Raptr za niemal 10 lat wsparcia. Zaznacza on, że świat sporo się zmienił przez ten okres i wiele firm ma własne aplikacje, nie tylko do optymalizowania ustawień graficznych i nagrywania gameplayów, ale również śledzenia postępów w grach. Dlatego nikt już nie potrzebuje takiego serwisu jak Raptr, stąd też decyzja o jego zamknięciu.
Na koniec warto jeszcze zaznaczyć, że zamknięcie Raptr w żaden sposób nie wpłynie na funkcjonowanie Plays.tv. Ten założony dwa lata temu serwis, umożliwiający łatwą edycję i udostępnianie nagranych przez siebie fragmentów rozgrywki, stał się w styczniu bieżącego roku niezależny i nadal będzie działał.