autor: Marek Grochowski
Seria LEGO Star Wars sprzedana w liczbie 15 mln sztuk
Obrodziło nam ostatnio statystykami na temat sprzedaży popularnych tytułów. We wtorek dowiedzieliśmy się, że Doom 3 rozszedł się w nakładzie 3,5 mln egzemplarzy, a wczoraj w tym samym temacie wynikiem 2 mln pochwalili się twórcy Soul Calibura IV. O swoich rynkowych sukcesach postanowili powiadomić też twórcy serii LEGO Star Wars.
Obrodziło nam ostatnio statystykami na temat sprzedaży popularnych tytułów. We wtorek dowiedzieliśmy się, że Doom 3 rozszedł się w nakładzie 3,5 mln egzemplarzy, a wczoraj w tym samym temacie wynikiem 2 mln pochwalili się twórcy Soul Calibura IV. O swoich rynkowych sukcesach postanowili powiadomić też twórcy serii LEGO Star Wars.
Uczynił to konkretnie jeden z nich, Jon Burton ze studia Traveller’s Tales, który w wywiadzie dla serwisu Variety wspomniał mimochodem, że Gwiezdne Wojny w formie wirtualnych klocków na całym świecie znalazły dotąd 15 mln nabywców. Na liczbę tę złożyły się wyniki uzyskane przez takie multiplatformowe tytuły, jak pierwsze LEGO Star Wars (sprzedane w nakładzie 6,5 mln sztuk), LEGO Star Wars II: The Original Trilogy oraz konsolowe LEGO Star Wars: The Complete Saga.
W związku z popularnością całego cyklu producenci poszli za ciosem i w mig stworzyli grę LEGO Indiana Jones: The Original Adventures, a obecnie kończą pracę nad projektem LEGO Batman: The Videogame. Ponieważ obecnie ekipa Traveller’s Tales podlega zarządzaniu przez wytwórnię Warner Bros., kolejne przedsięwzięcia realizowane przez 19-letni zespół będą ukierunkowane na popularne marki filmowego giganta. Wybiegając dalej w przyszłość, Jon Burton powiedział nawet, że osobiście chciałby, by jego studio zaangażowało się w realizację programu telewizyjnego dla dzieci, w którym firma mogłaby pokazać pełnię swoich technologicznych umiejętności. Niewykluczone, że jeśli tytuły Traveller’s Tales w dalszym ciągu będą sprzedawały się tak dobrze, idea ta doczeka się spełniania.