Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 kwietnia 2017, 08:30

Seria Jak and Daxter trafi na PlayStation 4

Firma Sony ujawniła plan wydania cyklu Jak and Daxter na konsoli PlayStation 4. Pierwsze cztery odsłony serii zostaną udostępnione w ramach programu PS2 Classics jeszcze w tym roku.

Miłośnicy platformówek od studia Naughty Dog mają powody do radości. Od dłuższego czasu wiemy o odświeżonej edycji oryginalnej trylogii Crash Bandicoot, za którą odpowiada zespół Vicarious Visions. Teraz dowiedzieliśmy się o planowanym wydaniu nieco nowszej serii amerykańskiego dewelopera. Mowa o cyklu Jak and Daxter, który trafi na konsolę PlayStation 4 w ramach programu PS2 Classics jeszcze w tym roku. Cztery uwzględnione pozycje – Jak and Daxter: The Precursor’s Legacy, Jak II: Renegade, Jak 3 oraz wyścigowe Jak X: Combat Racing – zostaną nieco odświeżone, oferując wsparcie rozdzielczości 1080p. Jeśli wierzyć Johnowi Linnemanowi z serwisu Digital Foundry, całość ma wyglądać znacznie lepiej niż Jak and Daxter: The Trilogy na PlayStation 3 (w tamtym wydaniu brakowało wielu efektów wizualnych). Oprócz tego gracze mogą liczyć na dodanie Trofeów oraz takich funkcji, jak Shareplay czy Remote Play. Poniżej znajdziecie krótki zwiastun udostępniony przez firmę Sony.

Jak and Daxter to seria platformówek od studia Naughty Dog, która rozpoczęła żywot w 2001 roku. Głównymi bohaterami cyklu są zielonowłosy i początkowo małomówny Jak oraz Daxter, przypadkiem zmieniony w hybrydę wydry oraz łasicy. Po ciepło przyjętej pierwszej części amerykańscy twórcy wydali kolejne dwie, nieco poważniejsze, ale równie dobre odsłony. Oprócz kartingowego Combat Racing z 2005 roku (będącego ostatnią grą z serii stworzoną przez Naughty Dog), wszystkie produkcje oferują otwarty świat z ogromnymi lokacjami, a rozgrywka skupia się na pokonywaniu przeszkód oraz napotkanych wrogów.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej