Seria Call of Duty w liczbach. Top 10 UK (30 października - 5 listopada)
Call of Duty: Infinite Warfare zadebiutowało na pierwszym miejscu brytyjskiej listy przebojów handlu detalicznego, spychając Battlefielda 1 na drugie miejsce. Zapraszamy do zapoznania się z pierwszą dziesiątką największych hitów ubiegłego tygodnia na Wyspach - i wynikami sprzedaży poszczególnych odsłon serii Call of Duty w premierowych tygodniach.
W starciu FPS-owych gigantów chwilowo wygrywa debiutujące w ubiegłym tygodniu Call of Duty: Infinite Warfare, podczas gdy królujący przez dwa notowania z rzędu Battlefield 1 póki co przesunął się na drugą pozycję. Zabierająca nas w kosmos strzelanka Activision okazała się drugą największą premierą tego roku, ustępując jedynie FIFA 17. Mimo to wynik ten, na tle poprzedników, nie wydaje się szczególnie imponujący. Nowe Call of Duty zalicza bowiem aż 48,4% spadek zainteresowania klientów w premierowym tygodniu sprzedaży w stosunku do ubiegłorocznego Call of Duty: Black Ops III. Liczby bezwzględne mówią same za siebie: nowa część znalazła około 328 tysięcy nabywców, podczas gdy rok temu było ich 635 tysięcy. Kiedy zerkniemy wstecz, aż do 2007 roku, sytuacja wygląda jeszcze ciekawiej:
- 2007 Call of Duty 4: Modern Warfare – 215 000;
- 2008 Call of Duty: World at War – 430 000;
- 2009 Call of Duty: Modern Warfare 2 – 1 600 000;
- 2010 Call of Duty: Black Ops – 1 800 000;
- 2011 Call of Duty: Modern Warfare 3 – 1 773 000;
- 2012 Call of Duty: Black Ops II – 1 386 000;
- 2013 Call of Duty: Ghosts – 690 000;
- 2014 Call of Duty: Advanced Warfare – 730 000;
- 2015 Call of Duty: Black Ops III – 635 000;
Choć powyższe liczby wyraźnie wskazują na tendencję sprzedażową serii, to należy pamiętać, że odzwierciedlają one jedynie pierwszy tydzień oferty detalicznej, czyli egzemplarzy pudełkowych. Wobec coraz popularniejszej dystrybucji elektronicznej różnice te mogą zacząć się zacierać. Na dodatek Call of Duty: Ghosts trafiło na sklepowe półki na dwa tygodnie przed premierą ósmej generacji konsol, wobec czego wielu zainteresowanych wstrzymało się z zakupem, chcąc wypróbować grę na nowym sprzęcie.
Drugim debiutantem na liście był znajdujący się na szóstym miejscu Football Manager 2017. Wszystkie pozostałe tytuły zanotowały straty względem poprzedniego notowania. Wyjątkiem jest gra Skylanders Imaginators, która dzięki obniżce ceny i reklamie telewizyjnej zainteresowała 131% klientów więcej, zmieniając wynik z miejsca dziewiętnastego na siódme.
1. | Call of Duty: Infinite Warfare |
2. | Battlefield 1 |
3. | FIFA 17 |
4. | The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition |
5. | Titanfall 2 |
6. | Football Manager 2017 |
7. | Skylanders Imaginators |
8. | Mafia III |
9. | Grand Theft Auto V |
10. | Forza Horizon 3 |