Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 kwietnia 2004, 14:32

Sequel Empire Earth w pierwszej połowie 2005 roku

Koncern Vivendi Universal ogłosił dzisiaj interesującą wiadomość dla wszystkich fanów gry Empire Earth: w pierwszej połowie przyszłego roku pojawi się jej oficjalny sequel. Developer, firma Mad Doc Software poważnie potraktowała życzenia graczy i dlatego też, oprócz znanych z pierwowzoru elementów, pojawi się także mnóstwo innych, nowych czynników wpływających pozytywnie na jakość rozgrywki.

Koncern Vivendi Universal ogłosił dzisiaj interesującą wiadomość dla wszystkich fanów gry Empire Earth: w pierwszej połowie przyszłego roku pojawi się jej oficjalny sequel. Developer, firma Mad Doc Software poważnie potraktowała życzenia graczy i dlatego też, oprócz znanych z pierwowzoru elementów, pojawi się także mnóstwo innych, nowych czynników wpływających pozytywnie na jakość rozgrywki.

Zmiany wprowadzone do Empire Earth 2 nie ograniczają się tylko do tego, co najbardziej oczywiste, czyli nowych jednostek dla każdej, spośród czternastu cywilizacji. Przede wszystkim rozbudowana zostanie sztuczna inteligencja komputerowego przeciwnika, który będzie znacznie bardziej wymagającym oponentem niż w pierwowzorze. Komputer nie tylko będzie reagował szybciej i bardziej dynamicznie, ale także analizował taktykę gracza i dostosowywał do niej swoją. Po raz pierwszy w historii serii, autorzy zaimplementowali też wpływ zmiennych warunków pogodowych na zachowanie jednostek. Gracz będzie musiał teraz zmieniać strategię działania w zależności od tego, co aktualnie „dzieje się za oknem”: śnieg, deszcz czy mgła.

Aby ułatwić grę ludziom nie przyzwyczajonym do dużej ilości elementów decydujących o sprawnym funkcjonowaniu państwa, w Empire Earth 2 pojawi się specjalny system, który sam będzie przydzielał zadania mieszkańcom królestwa, np. uprawę roli. Również w kwestii walki poczyniono podobne ułatwienia. Inteligentniejszy system tworzenia formacji w znaczący sposób poprawi nawigację wojskiem i zminimalizuje sytuację znaną z innych RTS-ów, w których armia sama łamie szyk i wdaje się w przypadkowe potyczki.

Oczywiście nie zapomniano o graczach lubujących się w rozgrywce sieciowej. Zmodyfikowany ranking (Crown System) wprowadzi jasne i czytelne zasady przyznawania nagród za wybitne osiągnięcia na polu walki, kultury czy ekonomii. Tryb multiplayer doczekał się ponadto aż dziewięciu wariantów rozgrywki, wśród których pojawiło się kilka nowych rozwiązań, np. Hot Spots, polegający na utrzymaniu strategicznie ważnych przyczółków. Poza tym, rozbudowano statystki, tryb turniejowy oraz możliwość rejestrowania potyczek.

Więcej informacji na temat sequela Empire Earth opublikujemy natychmiast, gdy tylko ujrzą światło dzienne, a na razie zachęcamy do zaznajomienia się z trzema, ujawnionymi dotąd screenshotami.

 

Sequel Empire Earth w pierwszej połowie 2005 roku - ilustracja #1
Sequel Empire Earth w pierwszej połowie 2005 roku - ilustracja #2
Sequel Empire Earth w pierwszej połowie 2005 roku - ilustracja #3

 

Linki do stron powiązanych z tematem:

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej