autor: Szymon Liebert
Sekrety trybu sieciowego w Wolfenstein ujawnione
Znamy kolejne szczegóły trybu sieciowego, który pojawi się w grze Wolfenstein. Wcześniej poznaliśmy zarys pomysłów szykowanych przez twórców, a dziś przedstawiono już bardzo konkretne informacje o trybach zabawy, broniach, klasach, specjalnych mocach i ulepszeniach. Produkcja przeniesienie nas do nazistowskich Niemiec i alternatywnego wymiaru znanego jako Veil.
Znamy kolejne szczegóły trybu sieciowego, który pojawi się w grze Wolfenstein. Wcześniej poznaliśmy zarys pomysłów szykowanych przez twórców, a dziś przedstawiono już bardzo konkretne informacje o trybach zabawy, broniach, klasach, specjalnych mocach i ulepszeniach. Produkcja przeniesienie nas do nazistowskich Niemiec i alternatywnego wymiaru znanego jako Veil.
W sieciowych rozgrywkach pojawią się dwie frakcje – ruch oporu i Niemcy. Pierwsza z nich to mieszkańcy miasta Isenstadt, którzy postanowili przeciwstawić się agresji nazistów. Niemieccy żołnierze będą natomiast bronić swoich niecnych eksperymentów. Każdą z drużyn będzie mogło zasilić sześciu graczy, więc w pojedynkach weźmie udział maksymalnie 12 uczestników.
Jeśli chodzi o formy rozgrywki, to pojawią się: Team Deathmatch, Objective, Stopwatch. W drugim i trzecim trybie skupimy się na wykonywaniu zadań, przy czym w Stopatch będzie liczył się przede wszystkim czas (wygra najszybsza drużyna). Gracze będą mogli wchodzić do świata Veil i używać magicznych mocy, które będą odnawiać się samoistnie albo po użyciu specjalnego źródełka.
Poniżej prezentujemy rozpiskę najważniejszych elementów trybu sieciowego w Wolfenstein. Gra pojawi się w tym miesiącu na pecety oraz konsole (Xbox 360, PlayStation 3). Za rozgrywkę solową, opowiadającą jak zwykle o przygodach B.J. Blazkowicza, odpowiada Raven, który pracował nad kilkoma innymi grami id Software. Zabawę w sieci przygotowuje natomiast Endrant Studios.
Dodatkiem do trybu sieciowego w grze są ulepszenia (ogólne, broni, mocy, klas). Tylko jedno ulepszenie w każdej kategorii jest dozwolone w danym momencie. Można będzie je zmieniać podczas zabawy.
Klasy postaci:
- Soldier – jego zadaniem jest prowadzenie walki, ma dostęp do najcięższych broni; bronie: MP40, Kar98, MP43, Panzerschreck, Flammenwerfer; moce: Veil Strike; specjalny przedmiot: Satchel Charge (ładunek wybuchowy)
- Engineer – potrafi wykonywań zadania, montować drabiny, karabiny, podkładać ładunki; bronie: MP40, Kar 98; moce: Veil Speed; specjalny przedmiot: amunicja
- Medic – jego rolą jest leczenie i wskrzeszanie; bronie: MP40, Kar98; moce: Healing Aura; specjalny przedmiot: zdrowie
Bronie
- MP40 – standardowy pistolet maszynowy. Dobra szybkostrzelność i średnia siła ognia. Dodatki do broni: Drum Magazine (więcej naboi w magazynku, 2000$), Big Bore (większe obrażenia, 4000$), Suppressor (tłumik, zmniejsza odrzut broni, 2000$).
- Kar98 – standardowy karabinek. Wysoka siła, ale mała szybkostrzelność. Dodatki do broni: Tactical Scope (celownik na średni zasięg, 2000$), Stripper Clip (zmniejsza czas przeładowania, 3000$), Big Bore (zwiększa obrażenia, 3000$).
- MP43 – automatyczny karabin. Dobra szybkostrzelność i większe obrażenia od MP40. Dodatki do broni: Drum Magazine (więcej naboi w magazynku, 2000$), Tactical Scope (celownik na średni zasięg, 4000$), Muzzle Brake (zmniejsza odrzut, 3000$).
- Panzerschreck – wyrzutnia rakiet. Dodatki do broni: Ammo Pouch (zwiększa ilość rakiet, które możemy nosić, 3000$), Rapid Reload (zmniejsza czas przeładowania, 3000$), Lighter Body (zwiększa prędkość poruszania, 3000$)
- Flammenwerfer – ciężki miotacz ognia. Dodatki do broni: Longer Range (zwiększa zasięg broni, 2000$), Larger Reservoir (zwiększa wydajność ataku, 3000$), Larger Fuel Tank (zwiększa pojemność zbiornika z paliwem, 3000$).
Moce Veil i dodatki
- Veil Strike – Bigger Strike (większe obrażenia, 3000$), Efficient Strike (mniejszy koszt energii, 3000$), Self Immunity (odporność na Veil Strike, 2000$).
- Veil Speed – Boost (większa prędkość, 4000$), Quick Hands (mniejsza prędkość, ale szybsze wykonywanie zadań, 2000$), Efficient Speed (mniejszy koszt energii, 3000$).
- Healing Aura - Efficient Aura (mniejszy koszt energii, 3000$), Heal Self (leczenie siebie samego podczas leczenia innych, 4000$), Improved Healing (szybsze leczenie innych graczy, 3000$).
- Dodatki ogólne - Flak Jacket (zmniejsza obrażenia otrzymywane z broni, wybuchów i mocy, 4000$), Faster Recharge (szybsze regenerowanie mocy Veil, 2000$), Extra Grenade (dodatkowy granat na początku gry 3000$).
- Dodatkowe ulepszenia dla klas – Soldier (zaczynasz z dodatkowym Satchel Charge, 2000$), Medic (zaczynasz z dodatkowym Health Pack, 2000$), Engineer (zaczynasz z dodatkowym Ammo Pack, 2000$).
Mapy
W grze pojawi się osiem map i na każdej będzie można grać w trzech trybach gry. Wszystkie cele zostały opisane z perspektywy ruchu oporu – druga frakcja przeważnie musi się bronić.
- Bank – Niemcy używają skarbca bankowego, żeby przechowywać urządzenie związane z Veil. Ruch oporu musi dostać się do środka (używając czołgu) i odzyskać artefakt. Cele: 1) załadować czołg, który przebije się do banku, 2) wykraść kryształ i załadować go na samochód.
- Canals - The Golden Dawn podejrzewa, że krucyfiks w katedrze może mieć ponadnaturalne moce związane z aktywnością Veil. Niemcy zablokowali wejście do katedry przy użyciu generatora tworzącego barierę. Cele: 1) podłożyć dynamit pod generator, 2) odzyskać krucyfiks.
- Chemical – Niemcy wykonują sekretne badania chemiczne w fabryce. Cele: 1) użyć dynamitu, żeby włamać się do fabryki, 2) wykraść dokument z fabryki i przekazać dalej za pośrednictwem radiostacji.
- Facility – Niemcy przygotowują prototyp czołgu Veil do transportu kolejowego. Cele: 1) zniszczyć bramę do stacji, 2) podłożyć dynamit i zniszczyć czołg
- Hospital – Ruch oporu musi powstrzymać eksperymenty w szpitalu. Cele: 1) wysadzić jedne z dwóch drzwi, 2) wyłączyć zasilanie
- Manor – niemiecki generał ma pewne kluczowe informacje, które ruch oporu musi wykraść. Cele: 1) załadować czołg i rozwalić przejście do twierdzy, 2) wykraść dokumenty i odnieść je do samochodu.
- Rooftops – Niemcy przejęli informację o kryjówkach ruchu oporu. Cele: 1) zbudować rampę, żeby dostać się nad dach koło niemieckiej bazy, 2) wykraść informacje i przekazać je.
- Tesla – stacja hydroelektryczna nazistów jest chroniona przez działka Veil. Cele: 1) zniszczyć działka broniące wejścia do elektrowni, 2) odciąć dopływ prądu.