SCUM - zobacz system ruchu w sandboksie autorów serii Serious Sam
Studia Croteam i Gamepires wypuściły świeży zapis rozgrywki z survivalowej gry akcji SCUM. Filmik pokazuje elastyczny system ruchu, który pozwoli nam bez problemu pokonywać różne przeszkody terenowe.
- Deweloper gry: Gamepires / Croteam
- Wydawca: Devolver Digital
- Gatunek: survivalowa gra akcji
- Platformy: PC
- Data premiery w Early Access: 2018 r.
Opublikowano nowy filmik z gry SCUM, czyli survivalowego sandboksa, nad którym wspólnie pracują studia Gamepires (twórcy Gas Guzzlers Extreme) oraz ekipa Croteam (seria Serious Sam). Materiał trwa trochę ponad sześć minut i koncentruje się na ukazaniu różnych aspektów systemu ruchu.
Oczkiem w głowie autorów SCUM jest realizm. Dlatego w grze nie mogło zabraknąć wspinania się, przeskakiwania przeszkód oraz wychodzenia przez okna. O tym, jak dobrze nasza postać poradzi sobie z tymi akcjami, decydować mają jej uwarunkowania fizyczne. Przykładowo, chudzielec bez problemu pokona dwumetrowy mur, podczas gdy otyłej postaci zajmie to znacznie więcej czasu.
Gra weźmie pod uwagę również noszony przez nas ekwipunek, więc np. żołnierz z trzynastokilogramowym plecakiem będzie poruszał się znacznie szybciej niż prędko męczący się nieszczęśnik taszczący na plecach 60 kg surowców i innych przedmiotów. Drugi z tych bohaterów nie będzie nawet w stanie biec sprintem, więc gdy gonić go będą przeciwnicy, często dobrym pomysłem okaże się porzucenie dobytku i ratowanie się ucieczką.
Twórcy SCUM tak wiele uwagi poświęcają systemowi ruchu, gdyż chcą zminimalizować frustrujące elementy typowe dla wielu survivalowych sandboksów, takie jak drzwi, przez które trudno się przedostać, czy niemożliwe do pokonania małe przeszkody, które w rzeczywistym świecie nie stanowiłyby żadnego problemu.
Przypomnijmy, że SCUM zmierza wyłącznie na pecety. W filmiku autorzy zdradzili, że obecnie trwają zamknięte wewnętrzne alfa-testy. W tym roku wczesna wersja gry ma zadebiutować w Steam Early Access.