autor: Łukasz Gładkowski
Samorost 3 - dziś premiera przygodówki twórców Machinarium
Już za kilka godzin nastąpi premiera Samorost 3 - najnowszej odsłony serii uznanych, oryginalnych gier przygodowych studia Amanita Design, twórców Machinarium i Botanicula.
Twórcy z Amanita Design znani są z oryginalnego podejścia do gatunku przygodówek. Ci gracze, którzy nie mieli okazji się zapoznać z niepowtarzalnym stylem graficznym i unikalnymi rozwiązaniami proponowanymi przez czeskich deweloperów przy okazji ich poprzednich tytułów - Machinarium i Botanicula, mogą przekonać się, skąd biorą się te wszystkie zachwyty, nadrabiając zaległości lub grając w najnowszą produkcję, wyczekiwany Samorost 3. Już dziś, około godziny 18:00, zostanie odblokowany dostęp do gry.
Według zapowiedzi twórców, podstawowa wersja, dostępna na Steam, GOG, Humble Store i na stronie producentów, ma kosztować 19.99 dolarów (czyli około 75 złotych). Cenę wersji kolekcjonerskiej, zawierającej (poza samą grą) artbook oraz oryginalną ścieżkę dźwiękową, ustalono na 24.99 dolarów (około 100 złotych).
Przez abstrakcję do celu
O czym właściwie jest Samorost? Do końca prawdopodobnie nie wie tego nikt, nawet sami twórcy. Historia pozaziemskiego skrzata, mieszkającego na asteroidzie i przemierzającego przestrzeń kosmiczną w poszukiwaniu sensu życia i własnego ja, skupia się nie na fabule czy dialogach (tych w grze nie uświadczymy), lecz na coraz bardziej skomplikowanych zagadkach, które gracz musi rozwiązać używając bardzo prostego interfejsu - do gry wystarczy sama myszka.
Pierwsza część serii Samorost została wydana w 2003 roku i jest dostępna za darmo. Druga, nazwana po prostu Samorost 2, stworzona została przy o wiele większym budżecie i trafiła do miłośników logicznych przygodówek pod koniec roku 2005. Trzecia odsłona, według zapewnień autorów, zaoferuje fanom jeszcze więcej stymulujących korę mózgową zagadek w przepięknej oprawie graficznej, przy akompaniamencie doskonałej ścieżki dźwiękowej.
Na razie najnowsza część Samorost udostepniona zostanie posiadaczom PC i Maców. Amanita Design pracuje także nad wersją na Androida i iOS, ale nie znamy jeszcze konkretnej daty premiery wydania mobilnego.