autor: Radosław Grabowski
Sam & Max Freelance Police - pies i królik ponownie na tropie zbrodni
Historia zna wiele rozmaitych duetów (Żwirek i Muchomorek, Starsky i Hutch, Don Kichot i Sancho Pansa itd.), ale dla rynku elektronicznej rozrywki jednym z najważniejszych jest tandem niezależnych policjantów – ubrany w garnitur pies Sam i zwariowany biały królik Max. Ta niezwykła para po raz pierwszy pojawiła się w wirtualnej rzeczywistości dokładnie dziesięć lat temu, za sprawą korporacji LucasArts i jej gry o nazwie Sam & Max Hit the Road. Pozycja owa bazowała na serii komiksów autorstwa Steve’a Purcella, zapoczątkowanej jeszcze w przedostatniej dekadzie XX wieku. Obecnie trwają prace nad sequelem rzeczonego programu, noszącym podtytuł Freelance Police (dokładnie taki, jak cykl telewizyjnych kreskówek rodem z wytwórni Nelvana).
Historia zna wiele rozmaitych duetów (Żwirek i Muchomorek, Starsky i Hutch, Don Kichot i Sancho Pansa itd.), ale dla rynku elektronicznej rozrywki jednym z najważniejszych jest tandem niezależnych policjantów – ubrany w garnitur pies Sam i zwariowany biały królik Max. Ta niezwykła para po raz pierwszy pojawiła się w wirtualnej rzeczywistości dokładnie dziesięć lat temu, za sprawą korporacji LucasArts i jej gry o nazwie Sam & Max Hit the Road. Pozycja owa bazowała na serii komiksów autorstwa Steve’a Purcella, zapoczątkowanej jeszcze w przedostatniej dekadzie XX wieku. Obecnie trwają prace nad sequelem rzeczonego programu, noszącym podtytuł Freelance Police (dokładnie taki, jak cykl telewizyjnych kreskówek rodem z wytwórni Nelvana).
Nowy produkt reprezentować ma gatunek przygodówek, a zatem podąży ścieżką wytyczoną przez poprzednika. Jednakże developerzy z firmy George’a Lucasa zaimplementują również proste elementy zręcznościowe w rodzaju, znanego z części pierwszej, ogłuszania szczurów za pomocą drewnianego młotka. Nie zabraknie także monstrualnej dawki specyficznego czarnego humoru w formie komizmu sytuacyjnego i słownego.
Fundamentalną zmianą w stosunku do pierwowzoru jest przeniesienie akcji w całkowicie trójwymiarowe środowisko. Zarówno otoczenie, jak i wszystkie postaci, zostaną wygenerowane przez specjalny „silnik”. Mimo to grafika nadal będzie utrzymana w lekko surrealistycznej konwencji, zachowując tym samym dawny charakter.
Oficjalna premiera pełnej wersji Sam & Max Freelance Police nastąpi prawdopodobnie wraz z początkiem przyszłorocznej wiosny. Wśród docelowych platform sprzętowych figurują jedynie komputery osobiste klasy PC. Użytkownicy, zainteresowani omawianym tematem, mogą pobrać stąd film reklamowy o rozmiarze 8 MB.
Więcej informacji: http://www.lucasarts.com/