Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 lutego 2013, 13:50

autor: Adrian Werner

Ruszył Kickstarter Awakened - sandboksa z supermocami na silniku Unreal 4

Wystartował Kickstarter projektu Awakened, czyli sandboksowej gry akcji, w której pokierujemy bohaterem posiadającym supermoce. Produkcja powstaje na silniku Unreal 4, a w zespole deweloperskim znajdują się twórcy takich tytułów jak Psi-Ops, Stranglehold czy Horn.

Screen z prototypu na silniku Unreal Engine 3. - Ruszył Kickstarter Awakened - sandboksa z supermocami na silniku Unreal 4 - wiadomość - 2013-02-05
Screen z prototypu na silniku Unreal Engine 3.

Dwa lata temu studio Phosphor Games ujawniło grę Awakened, czyli zręcznościówkę ze światem o otwartej strukturze, pozwalającą na wcielenie się w postać z supermocami. Potem o projekcie zrobiło się cicho i wszystko wskazywało na to, że został on skasowany. Okazuje się, że pomimo braku zainteresowania ze strony wydawców, autorzy nie poddali się i chcą za pomocą Kickstartera zebrać środki na dokończenie produkcji. Zespół potrzebuje minimum pół miliona dolarów, a akcja dobiegnie końca 6 marca tego roku. Dotychczasowe tempo gromadzenia funduszy pokazuje, że autorzy mają spore szanse na sukces.

  1. Awakened – strona Kickstartera

Gra wykorzysta Unreal Engine 4, choć wypuszczone do tej pory materiały pochodzą z prototypu na Unreal Engine 3. Najważniejszą cechą Awakened ma być ogromna swoboda. Gracze sami zdecydują, w jakie umiejętności oraz moce wyposażyć swoich bohaterów. Nie będzie to ograniczone żadnymi sztywnymi drzewkami rozwoju czy systemem klasowym. Dowolnie ustawimy też wygląd postaci. Edytor ma być na tyle elastyczny, że pozwoli na wykreowanie bohaterów zarówno realistycznych, jak i komicznych. Cały ten system ma sprawić, że możliwe będzie np. stworzenie niewidzialnej wojowniczki z mocą podporządkowywania wrogów własnej woli, człowieka, który podpala wszystko czego się dotknie lub bohatera pacyfistę, osiągającego cele wyłącznie za pomocą nadludzkiej prędkości i zręczności.

Awakened osadzone zostanie w czasach współczesnych, ale gra przedstawi alternatywną wizję rzeczywistości, w której postęp technologiczny przebiegał w znacznie szybszym tempie. Akcja toczyć się będzie na terenie jednego miasta, a struktura rozgrywki połączy sandboksową swobodę i krótkie zadania poboczne ze starannie zaprojektowanymi misjami fabularnymi. Autorzy obiecują zaawansowaną sztuczną inteligencję, która w realistyczny sposób będzie reagowała na poczynania graczy.

Poza trybem kampanii w Awakened znajdziemy również rozbudowane opcje wieloosobowe. W czasie rozgrywek multiplayer wykorzystamy te same moce, co w trybie solo. Powinno zapewnić to dużą różnorodność starć. Ponadto do gry dołączone zostaną potężne narzędzia moderskie, które pozwolą na tworzenie nowych misji oraz wprowadzanie dodatkowych mocy.

W planach jest jedynie wersja pecetowa. Jeśli Kickstarter odniesie sukces, to premiera gry powinna nastąpić w sierpniu przyszłego roku.

Ruszył Kickstarter Awakened - sandboksa z supermocami na silniku Unreal 4 - ilustracja #2 Studio Phosphor Games założyli weterani z nieistniejącego już oddziału firmy Midway z Chicago, w tym ludzie, którzy odegrali kluczową rolę przy produkcji m.in. Psi-Ops oraz Stranglehold.

Pod nowym szyldem stworzyli bardzo ciepło przyjęte mobilne gry Dark Meadow i Horn. Projekt Awakened ma być ich triumfalnym powrotem na rynek pecetowy.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej