Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 sierpnia 2010, 17:00

autor: Piotr Doroń

Runic Games zapowiada Torchlight II

Runic Games dosyć nieoczekiwanie zapowiedziało oficjalną kontynuację gry Torchlight, czyli niezwykle udanego i bardzo dobrze sprzedającego się hack’n’slasha z 2009 roku. Torchlight II zadebiutuje na rynku wiosną 2011 roku. Nowe dzieło jednego z głównych twórców Diablo spróbuje zainteresować graczy kilkoma istotnymi nowościami, wśród których najciekawiej zapowiada się sieciowa kooperacja.

Studio Runic Games zapowiedziało dosyć nieoczekiwanie oficjalną kontynuację gry Torchlight, czyli niezwykle udanego i bardzo dobrze sprzedającego się hack’n’slasha z 2009 roku. Na oficjalnej stronie internetowej gry poinformowało, że Torchlight 2 zadebiutuje na rynku wiosną 2011 roku (w ofercie serwisów dystrybucji cyfrowej). Nowe dzieło jednego z głównych twórców nieśmiertelnego Diablo spróbuje zainteresować graczy kilkoma istotnymi nowościami, wśród których najciekawiej zapowiada się sieciowa kooperacja.

Pod względem fabularnym będziemy mieć do czynienia z historią rozgrywającą się jakiś czas po wydarzeniach znanych z części pierwszej. W Torchlight 2 wcielimy się zatem w bohatera przejmującego schedę po zaginionym Alchemiku, który przemierzał kontynent Vilderan w poszukiwaniu sił wielkiego zła dziesiątkującego rasę mistycznych Estherian. Ze wsparciem Syla, jednego z pozostałych przy życiu estheriańskich Obrońców, będziemy nieść ratunek, podejmując przy tym próbę dokończenia wielkiego dzieła Alchemika.

Runic Games zapowiada Torchlight II - ilustracja #1

Wypłynięcie historii poza zamknięty obszar podziemi wioski Torchlight pozwoliło twórcom puścić wodze fantazji oraz wykreować otwarte światy, które będą się cechować zmiennymi warunkami atmosferycznymi, a także cyklem dnia i nocy. Przemierzając tego typu obszary będziemy regularnie natrafiać na losowo generowane wydarzenia, których realizacja będzie oczywiście niezwykle opłacalna. Losowość dotyczyć będzie również standardowych lochów – przy każdym zejściu możemy spodziewać się innego rozkładu przeciwników, skarbów, a także zmian w ich budowie.

Tuż przed rozpoczęciem zabawy w Torchlight 2 nabywca dzieła Runic Games otrzyma możliwość zaprojektowania swojego własnego, unikalnego bohatera. Dokona tego przy pomocy rozbudowanego edytora, zezwalającego na wybór jednej z czterech klas (wśród nich powracający Alchemik, Niszczyciel oraz Pogromca), płci, dokonanie zmian wyglądzie, a także szczegółowe określenie kierunku rozwoju umiejętności i zdolności.

W Torchlight 2 znajdzie się także wiele nowych rozwiązań związanych bezpośrednio z mechaniką rozgrywki. Zdecydowanie najciekawiej zapowiada się tryb kooperacji, który umożliwi prowadzenie wspólnych bojów zarówno w sieci lokalnej, jak i przez Internet. W drugim przypadku uczestnicy zabawy będą ze sobą łączeni przez wewnętrzny system matchmakingu, biorący pod uwagę takie zmienne, jak poziom doświadczenia, a także cele. W kooperacji będziemy przemierzać instancjonowane lochy oraz inne obszary przedstawionego świata, walczyć z dziesiątkami przeciwników oraz dbać o odpowiedni rozwój swoich bohaterów.

Runic Games zapowiada Torchlight II - ilustracja #2

Pierwsza część Torchlight okazała się udanym hack’n’slashem.

Ponadto w grze zastosowanie znajdzie przemodelowany interfejs, który według twórców będzie jeszcze czytelniejszy i bardziej intuicyjny od rozwiązania znanego z części pierwszej. W Torchlight 2 powrócą również zwierzaki (pomocne w walce, a także transportujące dobra) oraz możliwość relaksowania się przy łowieniu ryb. W przypadku maksymalnego rozwinięcia cech bohatera, gracz będzie w stanie wysłać go na „emeryturę”, przenosząc na nową postać część umiejętności.

W ramach produkcji zawarty zostanie także edytor TorchEd, ułatwiający tworzenie różnego rodzaju modyfikacji, które będzie można również testować w trybie kooperacji. Wymagane będzie wówczas jedynie to, by dany mod był zainstalowany na dyskach wszystkich graczy.

Na koniec warto jeszcze zwrócić uwagę na fakt, że Torchlight 2 zostanie opracowane w takiej samej konwencji graficznej, co „jedynka”. Z informacji podanych przez Runic Games wynika, że oprawa audiowizualna zostanie co prawda podrasowana, jednakże charakterystyczny styl w dalszym ciągu będzie cieszył nasze oczy.

Przypominamy, że Runic Games cały czas pracuje także nad w pełni sieciową produkcją osadzoną w uniwersum Torchlight. Pierwszej konkrety na jej temat przedstawiliśmy Wam pod koniec czerwca.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej