Runic Games zapowiada Torchlight II
Runic Games dosyć nieoczekiwanie zapowiedziało oficjalną kontynuację gry Torchlight, czyli niezwykle udanego i bardzo dobrze sprzedającego się hack’n’slasha z 2009 roku. Torchlight II zadebiutuje na rynku wiosną 2011 roku. Nowe dzieło jednego z głównych twórców Diablo spróbuje zainteresować graczy kilkoma istotnymi nowościami, wśród których najciekawiej zapowiada się sieciowa kooperacja.
Studio Runic Games zapowiedziało dosyć nieoczekiwanie oficjalną kontynuację gry Torchlight, czyli niezwykle udanego i bardzo dobrze sprzedającego się hack’n’slasha z 2009 roku. Na oficjalnej stronie internetowej gry poinformowało, że Torchlight 2 zadebiutuje na rynku wiosną 2011 roku (w ofercie serwisów dystrybucji cyfrowej). Nowe dzieło jednego z głównych twórców nieśmiertelnego Diablo spróbuje zainteresować graczy kilkoma istotnymi nowościami, wśród których najciekawiej zapowiada się sieciowa kooperacja.
Pod względem fabularnym będziemy mieć do czynienia z historią rozgrywającą się jakiś czas po wydarzeniach znanych z części pierwszej. W Torchlight 2 wcielimy się zatem w bohatera przejmującego schedę po zaginionym Alchemiku, który przemierzał kontynent Vilderan w poszukiwaniu sił wielkiego zła dziesiątkującego rasę mistycznych Estherian. Ze wsparciem Syla, jednego z pozostałych przy życiu estheriańskich Obrońców, będziemy nieść ratunek, podejmując przy tym próbę dokończenia wielkiego dzieła Alchemika.
Wypłynięcie historii poza zamknięty obszar podziemi wioski Torchlight pozwoliło twórcom puścić wodze fantazji oraz wykreować otwarte światy, które będą się cechować zmiennymi warunkami atmosferycznymi, a także cyklem dnia i nocy. Przemierzając tego typu obszary będziemy regularnie natrafiać na losowo generowane wydarzenia, których realizacja będzie oczywiście niezwykle opłacalna. Losowość dotyczyć będzie również standardowych lochów – przy każdym zejściu możemy spodziewać się innego rozkładu przeciwników, skarbów, a także zmian w ich budowie.
Tuż przed rozpoczęciem zabawy w Torchlight 2 nabywca dzieła Runic Games otrzyma możliwość zaprojektowania swojego własnego, unikalnego bohatera. Dokona tego przy pomocy rozbudowanego edytora, zezwalającego na wybór jednej z czterech klas (wśród nich powracający Alchemik, Niszczyciel oraz Pogromca), płci, dokonanie zmian wyglądzie, a także szczegółowe określenie kierunku rozwoju umiejętności i zdolności.
W Torchlight 2 znajdzie się także wiele nowych rozwiązań związanych bezpośrednio z mechaniką rozgrywki. Zdecydowanie najciekawiej zapowiada się tryb kooperacji, który umożliwi prowadzenie wspólnych bojów zarówno w sieci lokalnej, jak i przez Internet. W drugim przypadku uczestnicy zabawy będą ze sobą łączeni przez wewnętrzny system matchmakingu, biorący pod uwagę takie zmienne, jak poziom doświadczenia, a także cele. W kooperacji będziemy przemierzać instancjonowane lochy oraz inne obszary przedstawionego świata, walczyć z dziesiątkami przeciwników oraz dbać o odpowiedni rozwój swoich bohaterów.
Pierwsza część Torchlight okazała się udanym hack’n’slashem.
Ponadto w grze zastosowanie znajdzie przemodelowany interfejs, który według twórców będzie jeszcze czytelniejszy i bardziej intuicyjny od rozwiązania znanego z części pierwszej. W Torchlight 2 powrócą również zwierzaki (pomocne w walce, a także transportujące dobra) oraz możliwość relaksowania się przy łowieniu ryb. W przypadku maksymalnego rozwinięcia cech bohatera, gracz będzie w stanie wysłać go na „emeryturę”, przenosząc na nową postać część umiejętności.
W ramach produkcji zawarty zostanie także edytor TorchEd, ułatwiający tworzenie różnego rodzaju modyfikacji, które będzie można również testować w trybie kooperacji. Wymagane będzie wówczas jedynie to, by dany mod był zainstalowany na dyskach wszystkich graczy.
Na koniec warto jeszcze zwrócić uwagę na fakt, że Torchlight 2 zostanie opracowane w takiej samej konwencji graficznej, co „jedynka”. Z informacji podanych przez Runic Games wynika, że oprawa audiowizualna zostanie co prawda podrasowana, jednakże charakterystyczny styl w dalszym ciągu będzie cieszył nasze oczy.
Przypominamy, że Runic Games cały czas pracuje także nad w pełni sieciową produkcją osadzoną w uniwersum Torchlight. Pierwszej konkrety na jej temat przedstawiliśmy Wam pod koniec czerwca.