Runemaster - zawieszono prace nad RPG studia Paradox Interactive
Firma Paradox Interactive poinformowała o zawieszeniu prac nad projektem Runemaster. Miało to być RPG z proceduralnie generowanym światem zainspirowanym mitologią ludów skandynawskich.
Na początku tego roku firma Paradox Interactive zapowiedziała grę Runemaster, czyli produkcję RPG zainspirowaną mitologią nordycką i oferującą proceduralnie generowany świat. Od tego czasu o projekcie było dosyć cicho, ale pokazano go na targach Gamescom, więc zainteresowani nim gracze nie spodziewali się, że może zostać skasowany. Tak się jednak stało i decyzję tę twórcy ogłosili na oficjalnym forum, gdzie poinformowano, że prace zostały zastopowane, a członkowie zespołu deweloperskiego przeniesieni do ekip zajmujących się innymi grami. Niestety, nie podano żadnych konkretnych powodów takiego obrotu spraw. Musimy więc zadowolić się ogólnikowym stwierdzeniem, że pomimo wielu prób autorom nie udało się osiągnąć zadowalającej jakości.
Jednocześnie Paradox Interactive zapewniło, że ich pracownicy nauczyli się wiele przy produkcji Runemaster i wiedza ta okaże się przydatna podczas opracowywania kolejnych gier. Ponadto firma stara się znaleźć sposoby na wykorzystanie elementów projektu w innych tytułach.
Runemaster powstawało z myślą o pecetach i konsoli PlayStation 4. Gra miała nas przenieść do ponurej krainy fantasy, zainspirowanej mitologią ludów skandynawskich. Autorzy opracowali silnik z proceduralną generacją świata, dzięki której kampanię można byłoby przechodzić wielokrotnie, za każdym razem odkrywając nowe lokacje i przygody. Walka rozgrywana była w czasie rzeczywistym i często pod nasze rozkazy trafiałyby większe grupy wojowników, przez co bitwy miały przypominać to, co oferują RTS-y.
Po zawieszeniu prac nad Runemaster wewnętrzne zespoły firmy Paradox Interactive zajmują się głównie nadchodzącymi grami Hearts of Iron IV i Magicka: Wizard Wars oraz produkcją dodatków DLC do już wydanych tytułów, takich jak Crusader Kings II czy Europa Universalis IV. Warto wspomnieć, że to już kolejny w ostatnim czasie projekt tego wydawcy, który został skasowany. W zeszłym roku podobny los spotkał Cartel, czyli hybrydę akcji i strategii mającą być duchowym spadkobiercą cyklu Syndicate. Pozostaje mieć nadzieję, że wszystko to nie jest przejawem rosnącej niechęci szefostwa Paradox Interactive do inwestowania w nowe marki.