Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 lutego 2012, 09:34

autor: Marek Oramus

Rozgrywka przez sieć lokalną oraz wsparcie dla modów w grze DOTA 2

Twórcy gry DOTA 2 zapowiedzieli, że w najnowszej produkcji studia Valve pojawi się wsparcie dla meczów rozgrywanych przez sieć LAN oraz modów. Z kolei pula nagród w tegorocznym turnieju DOTA 2 International ponownie osiągnie co najmniej 1,6 miliona dolarów.

Erik Johnson z firmy Valve udzielił wywiadu serwisowi joinDOTA, w którym porusza istotne kwestie dotyczące znajdującej się obecnie w fazie zamkniętej bety gry DOTA 2. Gracze mogą się z niego dowiedzieć między innymi o planach dotyczących wprowadzenia opcji rozgrywki przez sieć LAN, wsparcia dla tworzonych przez społeczność modów, a także tegorocznych mistrzostw DOTA 2 International.

Rozgrywka przez sieć lokalną oraz wsparcie dla modów w grze DOTA 2 - ilustracja #1
W SKRÓCIE:
  • Tryb rozgrywki wieloosobowej przez sieć LAN
  • Wsparcie dla modów
  • Turniej DOTA 2 International w Seattle z pulą nagród min. 1,6 mln dolarów

Wsparcie dla rozgrywek przez sieć LAN i modów

Choć pierwsza z ogłoszonych zmian zostanie wprowadzona głównie ze względu na ogromną popularność zabawy przez sieć lokalną w krajach azjatyckich, to zyskają na tym wszyscy gracze. Twórcy zdają sobie sprawę ze znaczenia tego rozwiązania dla społeczności i trafi ono do finalnej wersji gry, ale obecnie mają inne priorytety. Tryb LAN wymaga jeszcze wprowadzenia pewnych systemowych zmian, a w tym momencie firma Valve skupia się na usprawnieniu procesu dobierania zawodników przed meczem, a także zmniejszeniu lagów do poziomu 100 ms. W tym celu planowane jest uruchamianie kolejnych serwerów na całym świecie, aż uda się osiągnąć docelowy wynik.

Za kolejny ukłon w kierunku graczy należy uznać ogłoszenie wsparcia dla modyfikacji. „Mamy długą historię wspierania sceny moderskiej wokół naszych produkcji, więc chcemy kontynuować ten trend również w przypadku gry DOTA 2”, stwierdził Johnson.

DOTA 2 International

W przeciwieństwie do firmy Riot Games odpowiedzialnej za konkurencyjny tytuł z gatunku DOTA, League of Legends, Valve zamierza skupić się na organizowaniu jednej, wielkiej imprezy o randze mistrzowskiej – DOTA 2 International. W tym roku odbędzie się ona w Seattle w okolicach września. Według Erika pula nagród będzie nie mniejsza niż w zeszłym roku, co oznacza, że osiągnie minimum 1,6 miliona dolarów.

Plany dotyczące premiery gry DOTA 2

DOTA 2 znajduje się obecnie w fazie zamkniętej bety. Zdaniem twórców w tej chwili największą przeszkodą nie pozwalającą na udostępnienie tego tytułu wszystkim zainteresowanym graczom jest ograniczona wydajność serwerów. Erik Johanson nie chciał zdradzać szczegółów dotyczących daty premiery, ale celem twórców jest umożliwienie całej społeczności śledzenia rozgrywek DOTA 2 International za pośrednictwem klienta gry. W dalszym ciągu nie uzyskaliśmy również potwierdzenia, czy najnowsza produkcja firmy Valve będzie opierać się na modelu free-to-play z mikropłatnościami.