Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 marca 2024, 12:42

autor: Adrian Werner

Rise of Industry 2 spróbuje wypełnić lukę po zawodzie, jaki przyniosło Cities: Skylines 2

Dzięki GDC 2024 poznaliśmy wiele nowych faktów na temat wyśmienicie zapowiadającej się strategii ekonomicznej Rise of Industry 2.

Źródło fot. Kasedo Games
i

Cities: Skylines II okazało się wielkim rozczarowaniem. Gracze lubiący strategie z bardzo rozbudowanymi mechanizmami ekonomicznymi czekają teraz, aż studio Colossal Order naprawi tę produkcję, a w między czasie szukają innych godnych uwagi produkcji tego typu.

Jedną z najbardziej obiecujących jest Rise of Industry 2. Twórcy gry, czyli ludzie z zespołu SomaSim, zaprezentowali ją na zakończonej właśnie imprezie Game Developers Conference, dzięki czemu dowiedzieliśmy się kilku nowych rzeczy na temat tego projektu.

Rise of Industry 2 wiele rzeczy robi inaczej

Obecnie wiele strategii w dużej mierze automatyzuje proces budowania i inwestowania. Rise of Industry 2 pójdzie w odwrotnym kierunku, prowadząc nas przez te procesy krok po kroku, na każdym etapie oferując bogactwo opcji.

  1. Zanim wprowadzimy produkt na rynek, będziemy musieli przeprowadzić negocjacje z inwestorem, ustalając takie elementy, jak kapitał początkowy, dywidendy i wypłaty.
  2. Następnie trzeba będzie kupić działkę, na której zbudujemy biznes.
  3. Tutaj opłacalne okaże się wcześniejsze zebranie informacji, gdyż możliwe ma być np. nabycie tanio działki z ropą, o której właściciel nie miał pojęcia.

Równie rozbudowane ma być samo prowadzenie biznesu. Łańcuch produkcyjny trzeba będzie zbudować krok po kroku, inwestując w biura administracyjne, sprzęt wymagany do zbierania surowców, zakłady przetwórcze, centra magazynowe i sieć dystrybucji.

Na początku najpewniej nie będzie nas stać na surowce (np. minerały czy chemikalia), ale możliwe ma być wynegocjowanie ich zakupu od innych przedsiębiorstw. Gracz będzie również zatrudniał kadrę kierowniczą, nie tylko do zarządzania samymi zakładami, ale również dla indywidualnych kontaktów każdego managera, które umożliwią np. uzyskanie niższych cen czy zapewnią dostęp do trudno dostępnych surowców. Możliwe będzie także tworzenie własnych relacji biznesowych, np. poprzez chodzenie na lunche z innymi biznesmenami, czy granie z nimi w golfa.

Realizacja celów będzie kluczowa

Prowadząc biznes, będziemy musieli osiągać cele wyznaczone przez inwestorów, lub płacić kary, jeśli nam się to nie uda. Wraz z rozwojem naszego biznesu miasto wokół niego także zacznie się rozwijać i zmieniać.

  1. Z czasem burmistrz zacznie domagać się od nas dodatkowych domów dla pracowników lub inwestycji w takie rzeczy jak parki czy transport publiczny.
  2. Trzeba też będzie ograniczać zanieczyszczanie środowiska, bo inaczej wejdziemy w konflikt z rządowymi agencjami.

Ostatecznym celem będzie wprowadzenie firmy na giełdę. Po tym możliwe ma być jej sprzedanie, a następnie wykorzystanie uzyskanych w ten sposób środków do rozpoczęcia kolejnego biznesu.

Akcja gry toczyć się będzie w USA, w latach 80. ubiegłego wieku. Autorzy odtworzą kapitalistyczny cynizm tamtej epoki, ale zrobią to z lekkim przymrużeniem oka, tak aby mimo wszystko produkcja miała optymistyczny klimat.

Rise of Industry 2 zmierza na PC oraz konsole Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5. Na razie autorzy nie są gotowi podać planowanej daty premiery. Wkrótce jednak zorganizowane zostaną pierwsze testy. Aby wyrazić chęć udziału, powinniście udać się na kartę gry na Steamie i skorzystać z opcji „Poproś o dostęp”.

  1. Rise of Industry 2 na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej