autor: Tomasz Pyzioł
Richard Garriot przedstawia Tabula Rasa
W wywiadzie przeprowadzonym na Electronic Entertainment Expo (E3) Richard Garriot, twórca serii Ultima, ujawnił nowe plany dotyczące ambitnego projektu gry massively multiplayer online. Roboczy tytuł gry brzmi Tabula Rasa (łac. czysta karta), co sugeruje rozpoczęcie całkowicie nowego rozdziału w branży gier przez obecny zespół Garriota – Destination Games.
W wywiadzie przeprowadzonym na Electronic Entertainment Expo (E3) Richard Garriot, twórca serii Ultima, ujawnił nowe plany dotyczące ambitnego projektu gry massively multiplayer online. Roboczy tytuł gry brzmi Tabula Rasa (łac. czysta karta), co sugeruje rozpoczęcie całkowicie nowego rozdziału w branży gier przez obecny zespół Garriota – Destination Games.
Również gra ma być swego rodzaju przełomem w dziedzinie MMOcRPG, wyłamując się spośród dotychczasowych tytułów wyjątkowymi aspektami rozgrywki sieciowej. Garriot nie ujawnił jednak żadnych konkretnych szczegółów o świecie gry. Wiadomo jedynie, iż rozgrywka nie będzie toczyła się w świecie fantasy, ani w futurystycznym świecie science-fiction. Jedną z istotnych informacji jest rozwój postaci, który nie będzie zależny od ilości godzin spędzonych w grze. Oprócz tego innowacyjna będzie budowa świata, który zostanie podzielony na mniejsze obszary, szybko dostępne dla graczy.
Okazuje się także, iż gra nie będzie sprzedawana w wersji pudełkowej, lecz jej dystrybucja odbędzie się wyłącznie drogą elektroniczną – w dodatku całkowicie za darmo. Również abonament za korzystanie z serwerów gry nie będzie pobierany przez pierwszy okras czasu.