Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 18 listopada 2002, 11:20

Reuters o firmie Illusions Softworks, twórcach Mafii

Serwis Reuters opublikował interesujący artykuł dotyczący czeskiej firmy developerskiej Illusions Softworks, rozsławionej w świecie dzięki takim tytułom jak Mafia: The City of Lost Heaven i Hidden and Dangerous. Redaktorzy Reutersa przyjrzeli się bliżej tej firmie i jej strukturze oraz przyszłych projektach.

Serwis Reuters opublikował interesujący artykuł dotyczący czeskiej firmy developerskiej Illusions Softworks, rozsławionej w świecie dzięki takim tytułom jak Mafia: The City of Lost Heaven i Hidden and Dangerous. Redaktorzy Reutersa przyjrzeli się bliżej tej firmie i jej strukturze oraz przyszłych projektach.

W artykule stwierdza się, iż Illusions Softworks jest firmą z ogromnym potencjałem, tworzącą gry na najwyższym światowym poziome, przy niskim nakładzie środków finansowych, biorąc pod uwagę kraje Europy Zachodniej i Stany Zjednoczone. Średnio czeski programista zarabia 530 dolarów miesięcznie, a wynagrodzenie najlepszych jest nawet pięciokrotnie większe. Zwykłej osobie może wydawać się to dużo, jednak zachodnioeuropejscy programiści o tych samych umiejętnościach zarabiają około dwa razy więcej, a dla amerykańskich specjalistów sumy te stanową jednie 30-40% wynagrodzenia.

Co więcej, mimo tego, że firma zrobiła szereg wielkich tytułów, które zostały dobrze przyjęte na świecie, a koszty zatrudnienia 150 pracowników są relatywnie niskie, jej udziałowcy jeszcze nie czerpią z tego faktu zysków i nadal inwestują w firmę. Przewiduje się jednak, iż sprzedaż Mafii w końcu przełamie magiczna barierę i firma zacznie przynosić profity. Illusions Softworks pracuje obecnie nad siedmioma kolejnymi grami (m.in. Hidden & Dangerous 2 oraz Vietcong) i szefowie firmy są pewni że w 2004 zyski będą spore.

Zapraszam do zapoznania się z całością

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej