autor: Krzysztof Sobiepan
Resident Evil VII: Biohazard – fani znajdują informacje w plikach wersji demo
Po premierze dema horroru Resident Evil VII: Biohazard w serwisie Steam w internecie zaroiło się od spekulacji wysnuwanych z danych wydobytych z plików gry. Wiemy sporo o broniach, możliwej powracającej postaci oraz fabule. Uwaga na spoilery!
Niedawno graczom na PC udostępniona została demonstracyjna wersja gry Resident Evil VII: Biohazard. Mimo że miała ona stanowić tylko przedsmak całej produkcji, zmyślni użytkownicy serwisu Reddit przekopali pliki gry i znaleźli w nich wiele interesujących wskazówek, a nawet wzmianki o niektórych postaciach i fabule. Przypominamy, że większość z tych informacji bazuje na nazwach plików i prezentuje teorie, które mogą nie być prawdziwe, bądź wycięte z ostatecznej wersji produktu. Już same spekulacje brzmią jednak interesująco.
Aha, i zostaliście ostrzeżeni, pod obrazkiem zaczynają się spoilery.
Stary znajomy?
- survival horror, kontynuacja znanej serii od firmy Capcom;
- premiera: 24 stycznia 2017 roku;
- platformy: PC, XONE, PS4;
- dostępna jest wersja demonstracyjna produktu.
Ten wątek na forum NeoGAF zbiera wszystkie dane w przystępnym miejscu i formie. Rozpocznijmy od największej bomby: wiele z plików wspomina o przeciwniku "LastBossAlbert". Imię to może wydawać się znajome fanom, przywodząc na myśl Alberta Weskera, będącego antagonistą w wielu poprzednich tytułach z serii (RE, RE 4, RE 5). Ostatnio został on jednak pokonany dość ostatecznie – jego zmutowane i tonące w lawie ciało dodatkowo potraktowano z granatnika RPG-7. Nic nie jest jednak pewne. Jedna z teorii głosi, że w tytule będą dostępne tylko jego bronie, lub że broń owego Alberta otrzymamy po jego pokonaniu (na co mogą wskazywać pliki „HandGun_Albert_Reward”, „LastBossFinishGetGun” i podobne).
Broń i chemia
Wyciekła też lista dostępnego arsenału. Z przeciwnikami rozprawimy się za pomocą m.in.:
- Improwizowanych narzędzi: nożyczek, śrubokrętu, odłamku szkła, łopaty, metalowego pręta;
- Broni do walki wręcz: piły łańcuchowej, piły tarczowej, topora, noża;
- Źródeł ognia: palnika, flary, świeczki, zapalniczki;
- Śrutówek: M37 (Ithaca M37), M37S (model z tłumikiem?), Shotgun_DB (z amunicją zapalającą?);
- Pistoletów: M19 (S&W Model 19), G17 (Glock 17), MPM (Makarov PM), Magnum (rewolwer magnum);
- Karabinu: nazwanego po prostu „MachineGun”;
- Materiałów wybuchowych: granatnika, bomby czasowej i bomby z płynem (benzyną?).
Do dyspozycji gracza będą także różne chemiczne specyfiki: stymulanty, serum, depresanty czy sterydy (nie sądzę, że chodzi o przyrost masy). W plikach przedmiotów figuruje ponadto „Evelin necrotoxin”, być może odpowiednik wirusa T.
Fabuła
Tytuł zawiera 9 rozdziałów, podzielonych na mniejsze odcinki. Ma mieć wiele zakończeń i wiązać się z ostatecznym wyborem („Choose Mia”, „Choose Zoe”) między Mią i Zoe – dwiema postaciami, które wedle zdobytych informacji spotykamy na początku przygody. Całość ma też rodzinne smaczki (wskazują na to pliki „FinalFather/MotherBattle”,” DaughtersBadEnding”, „DaughtersTrueEnding”) i klasycznie trzeba będzie się nastarać, by odkryć „prawdziwe” zakończenie. W forumowym wątku dostępny jest też wykaz ważnych wydarzeń, które mają miejsce w każdym z rozdziałów. Jeśli ktoś chce przed premierą poznać całą akcję gry od A do Z, to przeczytać o niej może tutaj (podpunkt Story Events).
Inne
Z pozostałych informacji, gra zapewne otrzyma ok. 7 dodatków DLC, jeśli wierzyć ich numeracji (od „BONUS_DLC1.Menu” do „BONUS_DLC7.Menu”). Mogą to być jednak jedynie dodatkowe bonusy za przedpremierowe zamówienie gry w określonym sklepie. To także nie wszystkie odkryte informacje, które nadal są odcyfrowywane i uzupełniane. Chętni na więcej powinni bacznym okiem obserwować subreddit gry oraz wątek na forum NeoGAF.
- Oficjalna strona gry Resident Evil VII: Biohazard
- Resident Evil VII: Biohazard – kompendium wiedzy
- Graliśmy w Resident Evil VII: Beginning Hour – horror jak się patrzy