Valve zmieniło matchmaking w CSGO; gracze dostają nowe rangi
Najnowsza aktualizacja do CS:GO ma znacząco odbić się niemal na wszystkich graczach. Valve postanowiło w dużym stopniu przemodelować matchmaking, efektem czego będzie zmiana rang wśród znacznej większości graczy.
Można powiedzieć, że matchmaking jest sercem każdej gry sieciowej i jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu gry. Jeśli użyć tego porównania, to można również stwierdzić, że CS:GO cierpi na silną arytmię, a raczej cierpiało, bo wczoraj deweloperzy dokonali kardiochirurgicznego zabiegu.
Za tą medyczną metaforą kryje się ni mniej, ni więcej to, że wczorajsza aktualizacja do Global Offensive przyniosła znaczące zmiany w matchmakingu gry, które dotkną praktycznie wszystkich graczy.
Nowe rangi dla wszystkich
Update z 1 sierpnia tymczasowo resetuje rangi wszystkim graczom. By otrzymać nową dywizję potrzebny będzie jeden wygrany mecz – tak jak w przypadku resetu rangi po 30-dniowej nieobecności w grze. Pozostaniecie więc bez rangi do pierwszej wygranej po resecie.
Kiedy jednak otrzymacie już nowy stopień, istnieje prawdopodobieństwo, że będzie znacząco różnił się od tego, który mieliście do tej pory.
Lepsza ocena umiejętności
To, co Valve próbuje osiągnąć w najnowszej aktualizacji, to bardziej równomierne rozmieszczenie graczy na 18-stopniowej skali rang (do Silver I do Global Elite).
Do tej pory, na wielu serwerach rozmieszczenie graczy było nierównomierne i w ten sposób np. na serwerach amerykańskich większość graczy lądowała w Srebrze (najniższa kategoria), przez co ciężej im było się z niego wydostać z powodu nagromadzenia graczy tam się znajdujących (o matchmakingowej demografii w CS:GO pisaliśmy tutaj). Poza tym dywizje często nie odpowiadały faktycznym umiejętnościom graczy.
Problem zgrabnie został podsumowany w poniższym wideo przez youtubera o pseudonimie Mr Maxim:
Czy reset rang przyniesie Counter-Strike’owi (a przede wszystkim – jego graczom) rozwiązanie problemu? Istnieje taka możliwość; to nie jest pierwszy tego typu ruch ze strony Valve, matchmaking poddawano resetom już kilkukrotnie w historii gry i ten proces zazwyczaj działał na korzyść ekosystemu gry.