autor: Marcin Skierski
Republique - intrygująca gra akcji od współtwórców Halo oraz Metal Gear Solid ukaże się także na PC i Maca
Republique to intrygująco zapowiadająca się gra akcji, która dotychczas zapowiadana była wyłącznie na przenośne platformy korzystające z systemu iOS. Studio Camouflaj ostatecznie potwierdziło także wersje na PC i Maca. Trwa zbiórka pieniędzy na produkcję tego tytułu w serwisie Kickstarter.
Studio Camouflaj zapowiedziało, że finansowana na serwisie Kickstarter gra Republique zostanie wydana także na PC i Maca. Wszystko zależeć będzie jednak od tego, czy twórcom uda się zebrać potrzebną sumę pieniędzy.
Republique jest grą akcji, która dotychczas była zapowiadana wyłącznie na urządzenia mobilne korzystające z systemu operacyjnego iOS. Wiele osób domagało się, aby deweloper stworzył także wersje na PC oraz Maca. Prośby zostały wysłuchane, a komputerowe edycje nie będą zwykłymi portami. Twórcy nazywają je „specjalnymi edycjami”, oferującymi rozgrywkę, sterowanie oraz historię napisaną specjalnie z myślą o tych platformach sprzętowych.
Wciąż nie wiadomo, czy projekt uda się sfinansować na Kickstarterze. Twórcy potrzebują 500 tysięcy dolarów, a dotychczas zebrano niewiele ponad 105 tysięcy dolarów. Wpłaty dokonało niemal 2800 osób, a do zakończenia zbiórki pozostało jeszcze 14 dni. Pracownicy studia Camouflaj mogą jednak mieć nadzieję, że zapowiedź komputerowych wersji gry przyniesie produkcji większą popularność i kolejni użytkownicy Kickstartera zdecydują się dołożyć nieco pieniędzy.
”Odbierasz desperacki telefon od Hope, młodej kobiety uwięzionej w mrocznym, totalitarnym państwie. Używając kradzionej komórki, dzwoni i prosi Cię, abyś włamał się do narodowego systemu nadzoru, przejął nad nim kontrolę i pomógł jej uciec ze szponów wszechobecnego Nadzorcy” – w taki sposób twórcy przedstawiają ogólny zarys fabularny swojego dzieła.
W studiu Camouflaj pracują ludzie współodpowiedzialni za takie produkcje jak Metal Gear Solid, F.E.A.R., czy Halo. Deweloper nie ukrywa inspiracji książką Rok 1984 autorstwa George’a Orwella. Niczym Wielki Brat, gracz będzie z perspektywy różnych kamer obserwował poczynania Hope i pomagał jej poruszać się po kolejnych lokacjach. Nie zabraknie licznych łamigłówek, polegających na omijaniu pułapek, czy otwieraniu drogi naszej bohaterce. W decydujących momentach wyłączymy światła, przywołamy windę, a nawet zatrzaśniemy drzwi za przeciwnikami ścigającymi Hope.
Pozostaje pytanie jak rozgrywka będzie wyglądała na pecetach, skoro twórcy obiecują zmiany w mechanice zabawy. Zapewne otrzymamy nieco większe możliwości i bardziej intuicyjne sterowanie. Twórcy zapowiadają, że przejście kampanii dla jednego gracza zajmie 4-6 godzin. Filmowości poszczególnym wydarzeniom nadadzą scenki przerywnikowe oraz pełny dubbing.