Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 sierpnia 2024, 16:36

autor: Maciej Gaffke

Remaster mrocznego „ekskluzywa” Sony jest o krok od premiery na PC. Za odświeżoną wersję Until Dawn mamy sporo zapłacić

Odświeżone Until Dawn dostaniemy za niecałe 2 miesiące. Sony Interactive Entertainment ujawniło datę premiery horroru oraz zaprezentowało trailer porównujący go z pierwowzorem.

Źródło fot. Supermassive Games / Ballistic Moon
i

Aktualizacja (17 sierpnia, godz. 16:36)

Branżowy informator o pseudonimie billbil-kun donosi o cenach remastera Until Dawn. Według jego źródeł Sony zażyczy sobie za ową produkcję 69,99 euro (ok. 300 zł), zarówno na PS5, jak i PC – dość dużo jak za odświeżoną wersję gry z 2015 r. Przedsprzedaż ma ruszyć 21 sierpnia.

Oryginalna wiadomość (14 sierpnia, godz. 17:28)

Od kilku miesięcy wiemy, że Until Dawn powróci w odświeżonej odsłonie. Dziś nareszcie poznaliśmy konkretną datę premiery zremasterowanego horroru od Sony Interactive Entertainment. Udoskonalona wizualnie przez studio Ballistic Moon gra zadebiutuje 4 października 2024 roku na PC i PlayStation 5. Preordery będzie można składać od 21 sierpnia.

Twórcy zaserwowali nam nie tylko datę premiery, ale także świeży zwiastun, który porównuje nadchodzącą wersję z pierwowzorem z 2015 roku, opracowanym przez zespół Supermassive Games.

Co nowego pojawi się w kultowym już horrorze, którego bardzo ważną częścią są nasze decyzje? Na pewno nie zmieni się sama historia. Zamiast tego twórcy zdecydowali się na:

  1. poprawienie modeli postaci, animacji, środowiska oraz przedmiotów;
  2. dodanie ray tracingu, dzięki zastosowaniu Unreal Engine 5;
  3. zmianę widoku kamery, co ma zapewnić nowe doświadczenia podczas rozgrywki;
  4. lekkie zmodyfikowanie prologu, dając dwóm początkowym bohaterkom nieco więcej czasu ekranowego;
  5. zmianę umiejscowienia totemów, które znajdowaliśmy w trakcie błądzenia po Blackwood Mountain;
  6. wprowadzenie tzw. totemów Hunger, dających nowy typ wizji;
  7. dodanie świeżych interakcji między postaciami oraz mniejszych lokacji;
  8. opracowanie alternatywnej mechaniki dla „bezruchu” (musieliśmy nie ruszać padem, kiedy znaleźliśmy się w pobliżu wendigo) – nazywa się ona „zachowaj spokój” i przeznaczona jest dla urządzeń bez żyroskopu.

Sukces omawianego dzieła Supermassive Games sprawił, że studio na dobre rozpoczęło tworzenie growych horrorów. Deweloper nadal rozwija utrzymany w podobnym klimacie cykl The Dark Pictures Anthology. Oprócz niego powstało także The Quarry, w którym również decydujemy o losie grupy młodych osób.

  1. Until Dawn – karta gry na Steamie

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej