autor: Aleksander Kaczmarek
Rekordowo mocne wejście Battlefield 3
Najnowsza odsłona serii Battlefield w ciągu tygodnia od premiery osiągnęła sprzedaż na poziomie 5 mln egzemplarzy. Koncern Electronic Arts nie kryje zadowolenia z dużego zainteresowania grą Battlefield 3. Dzieło studia EA DICE równie dobrze zostało przyjęte przez recenzentów i graczy.
Koncern Electronic Arts poinformował, że Battlefield 3 jest najszybciej rozchodzącą się grą w 29-letniej historii firmy. W premierowym tygodniu dzieło studia EA DICE zostało zakupione przez 5 mln graczy. Cała seria Battlefield przekroczyła zaś granicę 50 mln kopii sprzedanych na przestrzeni 10 lat (2002-2011).
Chyba nikt nie wątpił w to, że Battlefield 3 cieszyć się będzie sporym zainteresowaniem. 5 mln egzemplarzy militarnej strzelaniny sprzedanych w pierwszym tygodniu to naprawdę dobry prognostyk przed starciem z Call of Duty: Modern Warfare 3 studia Infinity Ward, czyli najgroźniejszym konkurentem do miana bestselera roku.
- Od Tokio do Los Angeles, od Sydney do Londynu, miliony fanów grało przez cały weekend – jesteśmy przytłoczeni globalną reakcją na Battlefield 3 – przekonuje Patrick Soderlund, wiceprezes EA Games Label. - Już teraz jesteśmy świadkami bezprecedensowego czasu zabawy oraz sieciowej aktywności, która jest bardzo satysfakcjonująca. To umacnia pozycję Battlefield jako jednej z wiodących marek.
Jako argument wydawca przytoczył kilka liczb odzwierciedlających zainteresowanie grą. Z sieciowych statystyk wynika, że do tej pory gracze dokonali 73 mln „savior kills” (zabicie przeciwnika w chwili, gdy ten ostrzeliwuje członka drużyny gracza – przyp. red.), 48 mln razy leczyli kompanów z zespołu i zniszczyli 67 mln pojazdów w Battlefield 3.
Twórcy gry cieszą się nie tylko z liczby sprzedanych egzemplarzy, ale również osiągniętego poziomu stabilności zabawy w trybie multiplayer. Co prawda sporadyczne problemy zdarzają się nadal, jednak wypuszczone do tej pory łatki pozwoliły w minionym tygodniu osiągnąć bezawaryjność działania serwerów na poziomie 98,9%.
Serwis TechCrunch zwraca uwagę, że sukces Battlefield 3 to nie tylko zasługa bardzo dobrego produktu (średnia ocen w bazie metacritic.com waha się pomiędzy 85/100 a 90/100), ale także odpowiednia strategia marketingowa wydawcy. Gra była szeroko reklamowana wśród hardcorowych graczy, pojawiło się sporo znakomitych zwiastunów prezentujących możliwości silnika Frostbite 2 i wreszcie zakrojone na szeroką skalę otwarte beta-testy trybu multiplayer, w których wzięło udział 12 mln osób.
Więcej o Battlefield 3 dowiecie się z lektury recenzji i artykułów poświęconych grze, a także oglądając najciekawsze materiały wideo związane z dziełem deweloperów ze studia EA DICE.
- Video Recenzja - Recenzja Battlefield 3
- Recenzja - Powrót na pole bitwy - recenzja gry Battlefield 3
- Video Magazyn - Przegląd Tygodnia - Battlefield 3 i Uncharted 3
- Gramy! - Multik w Battlefield 3 - walki ze snajperami
- Gramy! - Multik w Battlefield 3 - potyczki w mieście
- Gramy! - Battlefield 3 - walka na otwartym terenie
- Publicystyka - Fenomen Battlefielda
- Gramy! - Battlefield 3 - polska wersja, samoloty i czołgi
- Gramy! - Gramy w Battlefield 3
- Video polska wersja językowa (PL)
- Video zwiastun na premierę (PL)
- Video tv spot
- Video Multiplayer #2 (PL)
- Video pojazdy
- Video destrukcja