autor: Katarzyna Pochowska
Rekordowa przedsprzedaż Left 4 Dead 2
W zeszłym roku Left 4 Dead był jednym z najlepiej sprzedających się tytułów, zarówno na Xboksa 360, jak i na PC. Na dobre wyniki sprzedaży wpłynęły zarówno dobre opinie graczy, pozytywne oceny recenzentów oraz kampania reklamowa, na którą wydano 10 milionów dolarów. Pomimo sukcesu „jedynki”, duże zainteresowanie sequelem wcale nie było przesądzone. Jednak nie tylko sondaże wskazują na to, że producenci gry mogą być zadowoleni.
W zeszłym roku Left 4 Dead był jednym z najlepiej sprzedających się tytułów, zarówno na Xboksa 360, jak i na PC. Na dobre wyniki sprzedaży wpłynęły zarówno dobre opinie graczy, pozytywne oceny recenzentów oraz kampania reklamowa, na którą wydano 10 milionów dolarów. Pomimo sukcesu „jedynki”, duże zainteresowanie sequelem wcale nie było przesądzone. Jednak nie tylko sondaże wskazują na to, że producenci gry mogą być zadowoleni.
Już w lipcu pre-ordery na kontynuację gry złożyło dwa razy więcej osób niż w przypadku pierwszej części. Na miesiąc przed premierą Left 4 Dead 2 pokonał nie tylko swoją poprzedniczkę, ale jednym ciosem również wszystkie inne produkcje studia Valve Software. Ilość pre-orderów na nowy tytuł równa jest już trzykrotności zamówień przedpremierowych na pierwsze L4D.
„Opierając się na ilości zamówionych pre-orderów, Left 4 Dead 2 będzie najszybciej sprzedającym się produktem w historii Valve. Sprzedaż Left 4 Dead 2 plasuje się na poziomie 300% sprzedaży pierwszej części gry [przyp. red. - w analogicznym okresie życia gry, tzn. przedsprzedaży] ” – powiedział Gabe Newell, szef Valve.
„Premiera Left 4 Dead 2 zostanie wsparta kampanią reklamową o wartości 25 milionów dolarów” – powiedział Dough Lombardi, wiceszef marketingowy Valve. „Left 4 Dead 2 już ustanowił rekord w dziedzinie największej ilości złożonych pre-orderów w historii firmy, a do premiery wciąż zostaje ponad miesiąc czasu.”
W Stanach Zjednoczonych kampania obejmie reklamy emitowane w telewizji, przydrożne billboardy oraz popularne strony internetowe. W porównaniu do poprzedniej kampanii bardziej agresywny jest także plan promocji w Europie, obejmujący spoty telewizyjne emitowane w czasie programów sportowych oraz lifestyle, obecność tytułu na różnych imprezach oraz reklamówki drukowane i online.
Left 4 Dead 2 zadebiutuje 17 listopada, w wersjach na Xboksa 360 oraz PC. Wcześniej, 27 października gracze otrzymają możliwość zagrania w demo. 29 września ukazał się natomiast dodatek DLC dla Left 4 Dead.