Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 17 sierpnia 2007, 17:49

autor: Rafał Skierski

Rein odpowiada na komentarze w sprawie Unreal Tournament III w wersji na Xboxa 360

Przedwczoraj informowaliśmy Was o tym, że Unreal Tournament III w wersji na Xboxa 360 może zostać okrojony względem pozostałych odpowiedników (PC, PS3). Wywołało to falę krytyki w sieci, więc Mark Rein, wiceprezes Epic Games, postanowił jeszcze raz odnieść się do tej sprawy i uspokoić nieco fanów konsoli Microsoftu.

Przedwczoraj informowaliśmy Was o tym, że Unreal Tournament III w wersji na Xboxa 360 może zostać okrojony względem pozostałych odpowiedników (PC, PS3). Wywołało to falę krytyki w sieci, więc Mark Rein, wiceprezes Epic Games, postanowił jeszcze raz odnieść się do tej sprawy i uspokoić nieco fanów konsoli Microsoftu.

Przypomnijmy, że wcześniej Rein sugerował, iż UT III na 360-tce może zawierać mniej map ze względu na stosunkową małą pojemność nośnika DVD. Na oficjalnym forum Unreal Tournament III powstał stosowny wątek, w którym wiceprezes Epic Games wyraził swoje niezadowolenie co do tego, że ludzie od razu zaczęli szukać teorii spiskowych i nie widzą w przedwczorajszej informacji nic pozytywnego. „Jesteśmy multiplatformową firmą, pamiętajcie o tym. Lubimy zarówno Xboxa 360, jak i PS3, PC-ta, Macintosha, czy Linuxa. Dostarczymy UTIII na każdą z tych platform i na każdej z nich nasz tytuł zarządzi.”

Rein odpowiada na komentarze w sprawie Unreal Tournament III w wersji na Xboxa 360 - ilustracja #1

Rein zaznaczył, że nośniki Blu-ray posiadają więcej miejsca na dane i jest to oczywisty fakt, ale twórcy poradzą sobie również w przypadku wersji na X360 – część rzeczy mogłaby zostać udostępniona bowiem do ściągnięcia z Xbox Live. Pewnie niektórzy z Was zastanawiają się, czy rozwiązaniem byłoby umieszczenie gry na dwóch płytach DVD? „Dodanie drugiej płytki DVD do takiej gry jak UT III nie byłoby łatwe, ponieważ gdy grasz online, nigdy nie wiesz na jakiej mapie będzie toczył się kolejny pojedynek. [...] Czy to zatem oznacza, iż wersja na 360-tkę będzie miała mapę, czy dwie mniej? Być może, ale jest jeszcze za wcześnie, by o tym mówić.”

Wiceprezes Epic Games odniósł się także do Gears of War. Zauważył, że prawdopodobnie nie dałoby się zmieścić tej gry i wszystkich dodatków, które zostały do niej wypuszczone w późniejszym terminie, na jednej płycie – mimo to gracze są zadowoleni. „W związku z tym na pewno znajdziemy jakieś wyjście także w przypadku najnowszego Unreala. Lubimy dodawać kolejne rzeczy do ściągnięcia do naszych tytułów i UTIII nie będzie tutaj wyjątkiem – na pewno ujrzycie sporo dodatków dla wszystkich wersji.”

Rein odpowiada na komentarze w sprawie Unreal Tournament III w wersji na Xboxa 360 - ilustracja #2

Kiedy więc dowiemy się wszystkiego o edycji na konsolę giganta z Redmond? Niewyjaśniona pozostaje przecież cały czas kwestia modyfikacji tworzonych przez fanów, to znaczy w jaki sposób byłyby one udostępniane posiadaczom 360-tek. Na razie Rein twierdzi, że jego firma rozmawia z Microsoftem nad sposobem udostępniania takich dodatków. „Nie znamy jednak wszystkich odpowiedzi już teraz i nie są one naszym priorytetem na chwilę obecną. Mamy bowiem w planach skończenie UT III w wersjach na PC-ty i PS3 oraz wypuszczenie Gears of War na PC. Gdy się z tym uporamy i spędzimy chwilę wolnego czasu z naszymi rodzinami i przyjaciółmi, wtedy będzie pora, by wrócić do tego tematu.”

 

Rein odpowiada na komentarze w sprawie Unreal Tournament III w wersji na Xboxa 360 - ilustracja #3